5.1 systeem aansluiten op laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Regno

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2010
Hallo,

Ik heb sinds kort een laptop en wil daar mijn 5.1 systeem op aansluiten. Het gaan om een Phillips HTS5540 systeem en een Asus Pro7BS laptop.
Ik heb het aangesloten via een jack die in mijn latop gaat en verdeeld wordt naar een witte en een rode stekker die in het centrale punt gaat van de HTS5540. Nu herkent mijn laptop alleen de Subwoofer, front left, front right boxen. De front middle en beide rear boxen geven geen geluid.

Is dit op te lossen?

mvg,

Regno

de meeste laptops kunnen geen 5,1 speakers gebruiken via de ingebouwde geluidskaart, dus daarvoor zul je waarschijnlijk een usb 5,1 geluidskaart moeten kopen.

Bedankt voor het snelle antwoord! In wat voor prijsklasse liggen die usb geluidskaarten?

Dat kan in principe ook niet, je stuurt vanaf je laptop maar twee kanalen naar je hcs.
Wat je kan proberen, bij mij werkt het wel. is je instellingen van je surround aanpassen. Dan gaat het geluid wel over alle 6 de speakers. is dan wel geen echte 5.1 geluid, maar het is niet anders.

Heb tevens de vraag verplaatst naar de juiste sectie

Laatst bewerkt:
Lees mijn eerdere post, deze homecinemaset heeft slechts alleen maar 2 kanaals tulp ingang om externe audiobronnen af te spelen.
Een 5.1 geluidskaart voor je laptop aan te schaffen is kant en klaar weggegooide centjes.

Het home cinema systeem van TS heeft gewoon ondersteuning voor Dolby Digital Prologic II. Dat schakel je in op de input waar je laptop aan hangt, en dan zouden alle speakers moeten werken. Kun je meestal vinden onder surround settings, zoals jackall al eerder aanhaalde.

Laatst bewerkt:
Het kán anders wel: een externe (USB)geluidskaart met digitale (optische, TOSlink) uitgang, en daarachter weer een TOSlink naar COAXconvertor (want de philips heeft een coaxiale ingang ..)
Kortom, veel kabels, extra adapters, en een hoop geld kwijt voor wat geluidseffecten ...

5.1 mp3tjes zijn er niet ...(voor het geval je het daar voor zou gebruiken)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan