5.1 versterker ingang opgeblazen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter whu
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

whu

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jun 2005
Ik heb er nog vrij weinig verstand van dus ik zal nu proberen zo goed mogelijk uit te leggen wat er aan de hand is, en dan hoop ik hulp te kunnen krijgen van iemand! Ik hoop dat ik op het goede forum zit daarvoor ook...

Ik heb 2 jaar geleden een 5.1 set gekocht voor achter de computer, een US Blaster Home Theatre System. Hij heeft het altijd super goed gedaan, kon hem zo hard zetten als ik wilde en er kwam een goede sound uit. Gisteravond had ik ook muziek opstaan, op maar halve sterkte (en 3/4 sterkte van de pc, terwijl hij normaal bijna vol aan staat), en opeens begon hij te kraken. Ik heb gekeken of het aan de geluidskaart lag maar met een andere geluidskaart gaf hij hetzelfde probleem. De luidsprekers zijn niet opgeblazen want ik heb geprobeerd de luidsprekers op volle sterkte te zetten met de pc zacht en andersom, en andersom begon hij te kraken vanaf een bepaald volume. Goed, ik heb dus door uit te proberen achterhaald dat de front-ingang van de versterker, die in de subwooferkast zit, kapot is, en dat die bij een te hoog volume gaat kraken, terwijl de andere ingangen nog werken. Jammer is dat de bassen uiteraard via dit kanaal gaan :(

Ik heb hem nu open gehaald, maar daar houdt mn kennis op, ik zie twee printplaatjes zitten met allemaal crap, een grote spoel, en de draden uiteraard. De zekering heb ik gechecked en is nog gewoon in orde. Ik neem dus aan dat één ingang is opgeblazen, mijn vraag is dus, kan ik hier zelf iets aan reparen, en zoja, wat moet ik checken of wat zijn andere mogelijke oorzaken???

Aangezien je het zelf aangeeft, dat er weinig verstand van hebt, zou ik er zeker niet zelf aan beginnen. Zoek even een erkend hersteller. Die zal het zeker kunnen oplossen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan