5.1 werkt niet op Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shifterke

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2008
Hey,

ik heb mijn Logitech X-540 op mijn PC aangesloten, maar ik ktijg alleen geluid door mijn 2 front speakers en subwoofer.

Ik zou graag weten of dit te verhelpen is. Heb via Realtek HD Audio Configuration 5.1 aan gezet en als (tijdelijke) oplossing Luidsprekers vullen aangezet. Hierdoor krijg ik een heel zacht maar wazig geluid.

Ik heb een ASUS P6T met Realtek ALC1200 Onboard audio en gebruik Vista Home Premium 64 Bit.

Bedankt voor de hulp

Ja, heb dit via geluid => Configureren ook gedaan maar lukt nog altijd niet :(

via site van ASUS nieuwte van Realtek gedownload maar lukt ook niet :(

Dan blijft verder de vraag of je bron 5.1 is. Een normale MP3 is dit dus niet. In dat geval zal je het 2.1 geluid moeten upmixen naar 5.1 en dat kunnen niet alle chips.

Dan blijft verder de vraag of je bron 5.1 is. Een normale MP3 is dit dus niet. In dat geval zal je het 2.1 geluid moeten upmixen naar 5.1 en dat kunnen niet alle chips.

Dit kan met de ''afstandsbediening'' van je x540 ook ingesteld worden, druk het knopje ''matrix'' in, en je krijgt overal geluid uit, enige probleem is dat het dan niet echt 5.1 is, maar er komt wel overal geluid uit. En de bas is een stuk minder actief op deze manier, maar het is kiezen of delen;)

ok, ik zal anders mijn oude geluidskaart uit mijn oud systeem is proberen, mischien dat het daar wel mee werkt :)

heb hem geplaatst maar werkt ook niet, ben dan maar terug naar het onboard gegaan.

Mijn X-Fi upmixed het wel goed naar 5.1 maar dat is dan ook wel iets anders. Daarbij kan ik voor,midden,achter en bass afzonderlijk instellen op mijn speakerset.
Zelf denk ik dat je het hiermee moet doen als het om een niet 5.1 bron gaat. Klinkt het wel goed bij een 5.1 bron ? (upmix uiteraard uit)

Ik kom zo snel alleen wat tegen over het AC3 filter. Maar het beste is gewoon een echte geluidskaart van een behoorlijk merk kopen die upmixen ondersteund.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan