5.1 werkt niet op windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

peter2499

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2011
hoi,

ik wou mijn 5.1 setje aansluiten op mn computer via de stereo, maar nu werkt t niet..
achterin mn stereo zitten gewoon alle speakers ingeplugd en heb ik van tulp naar een audiokabeltje voor in mn pc
nu heb ik alleen maar de groene roze en blauwe plugjes in mn pc maar mn moederbord ondersteund tot 7.1

iemand?

Hoi Peter,

Ik vraag me af hoe je de signaalkabeltjes van de pc naar de 'stereo' hebt aangesloten.
Normaal heeft een stereotoren of home cinemaset een analoge aansluiting voor externe apparaten, maar dan in stereo, links en rechts.
Dus volgens mij kan je de drie uitgangssignalen niet kwijt op de stereo.

Het zal wel lukken als de pc bv. een optische uitgang heeft ( toslink), en de stereo een optische ingang.
Zelfde geldt voor SPDIF, een tulpstekker als uitgang van de pc, naar een SPDIF ingang op de stereoset.

Hoi Peter,

Ik vraag me af hoe je de signaalkabeltjes van de pc naar de 'stereo' hebt aangesloten.
Normaal heeft een stereotoren of home cinemaset een analoge aansluiting voor externe apparaten, maar dan in stereo, links en rechts.
Dus volgens mij kan je de drie uitgangssignalen niet kwijt op de stereo.

Het zal wel lukken als de pc bv. een optische uitgang heeft ( toslink), en de stereo een optische ingang.
Zelfde geldt voor SPDIF, een tulpstekker als uitgang van de pc, naar een SPDIF ingang op de stereoset.

ze doen het al, was iets vergeten aan te vinken :d
dankje voor je reactie!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan