5.1 woofer op pc werkt niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter soege
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

soege

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2008
Hey, ik ik wil een subwoofer van een 5.1 dvd set op mijn computer aansluiten, nu heb ik het al geprobeerd maar hij werkt niet, in welke gat ik hem ook stop van het geluid, maar krijg er geen bass uit(ik heb deze aansluitingen voor audio: cen bass, surt1,surt 2, out front1(daar heb ik mijn 2.1 set op), line in. Ik heb voor op mijn medion pc ook nog aansluitingen en op mijn subwoofer van mijn 2.1 set een aansluiting voor koptelefoon en microfoon

hoe kan ik mijn subwoofer van het 5.1 systeem werkend op mijn pc krijgen?

als ik alle anders speakers van die 5.1 ook nog moet aansluiten dan lukt dat niet volgens mij omdat ze van een dvd afkomen

PS: we hebben er al een 3.5mm plugje erop gesoldeert en toen in de computer gestopt maar werkte niet.

alvast bedankt mensen.

Laatst bewerkt:
Alleen een subwoofer aansluiten op de geluidskaart zal nooit gaan werken. Je zal ook nog een versterker nodig hebben.

zal het dan wel lukken met een versterker er tussen? en moet ik hem dan achter in mijn computer bij ''Cen Bass'' dan doen?

Welke versterker heb ik dan nodig?heb geen ervaring met versterkers, het is trouwens niet zo'n zware subwoofer, maar 25 watt 3 ohm's(de hele 5.1 set is in totaal zo'n 80 a 100watt)

Laatst bewerkt:
Ga er van uit dat er op een geluidskaart geen versterker zit. Het uitgangssignaal zal hier ongeveer een paar milliwatt zijn. Dan is het niet zo gek dat je niets hoort als je hier direct een speaker op aansluit.

Elke versterker is te gebruiken, als hij maar niet een te groot vermogen kan leveren zodat de mogelijkheid niet bestaat dat je de speaker opblaast.
Zoals ik lees wil je ook de andere speakers uit de 5.1 set aansluiten. Je hebt dan net zoveel versterkers nodig als speakers. Let op, een huis,tuin en keuken stereo verterster heeft twee versterkers aan boord.

mijn vader zei: meestal dat er versterkers in de subwoofer of boxen zelf al zit, maar ik denk dat deze subwoofer dan een versterker heeft van de dvd zelf.

maar goed, bedankt voor uw hulp!

Dit kan je zelf beoordelen, als de subwoofer op een voedingsspanning werkt en er zit een aan/uit schakelaar op zal er een versterker in zitten. Maar dan spreek je van een actieve subwoofer en dat heb ik je niet horen zeggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan