5-30 seconden frozen screen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mitchelltje4

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 feb 2009
hallo :)

Ik heb afgelopen week een nieuwe pc gehaald, en na een paar progamma's geínstalleerd te hebben, heb ik last van regelmatige frozen screens. Ik denk zelf dat het niet iets met het internet te maken heeft, omdat ik er ook af en toe last van heb als ik niet op het internet zit.

DIt is het systeem wat ik nu heb:
AMD Phenom II X4 920 AM2+ Quad Core
MSI KA790 AM2+ moederbord
8-kanaals (7.1) Realtek ALC883 geluid
LAN aansluiting voor internet modem/netwerk
Kaartlezer voor o.a. SD/CF/XD/MS etc
4 Gb (2 x 2Gb) Kingston geheugen DDR2 800
Samsung HD 1 Tb S-ATA2 harde schijf 7200rpm
Samsung DVD speler 16x48
Samsung DVD brander 22x +/- Dual Layer SATA
ASUS PCIe 512M 9600GT TV/DVI videokaart
Antec Dual Rail voeding Earthwatts 430Watt
Behuizing Antec New Solution 6580. Front connector panel: 2x USB / 1x microphone / 1x earphone.
Hierbij heb ik windows xp home als besturingsprogamma genomen.

Verder heb ik al geprobeerd windows opnieuw te installeren. Ik heb ook geprobeerd een systeemherstel te doen, maar dit hielp niet :(

Wat mij wel opvalt is dat ook het opstarten niet echt lekker gaat, soms blijft hij hangen op het moment dat je dat windows logo ziet en dat balkje gaat lopen, dan moet ik hem resetten, en soms doet ie t dan weer.

Kent iemand dit probleem?

Als er iets niet duidelijk is hoor ik t wel ;)

alvast bedankt:)

Laatst bewerkt:
kast al eens opengemaakt?
en dan de ram reepjes goed aandrukken klipjes eraan wel goed ingeklikt?
je kan de harde schijf in een andere sata poort op het moederbord proberen, bij mij hielp het.

en als laatste kan je nog een bios update doen, maar is natuurlijk nooit aan te raden.

Nee, heb m nog nooit opengemaakt :p ik zal 't eens proberen, alhoewel ik niet zo gauw weet hoe ik me harddisk in een andere sata poort moet stoppen ehehhe:o
maargoed, k ga t ff proberen

Wow xp op 1tb hdd

:p is dat zo bijzonder ja ?:p

Nee, heb m nog nooit opengemaakt ik zal 't eens proberen, alhoewel ik niet zo gauw weet hoe ik me harddisk in een andere sata poort moet stoppen ehehhe
maargoed, k ga t ff proberen

nou je ziet waar het uiteinde van de harde schijf heen gaat, en daar zijn 4 van de zelfde aansluitingen, dus je stopt hem gewoon in het andere aansluiting.

yay :) gedaan, en volgens mij doet ie 't :)

wel een beetje vreemd dan eigenlijk dat ik die poort moest veranderen, hij is immers net nieuw! Of is dat de nieuwigheid?

nou ja, in ieder geval bedankt voor je hulp! :D

Laatst bewerkt:
zet onderaan even vraag opgelost dan,

volgens mij is dan je SATA poort kapot, bij mij ook het geval. toen ik hem in een andere poort stopte was alles ook weer oke,

groeten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan