5 keer windows XP geïnstalleerd, alle keren direct weer vastlopers.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maartje79

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2009
Dag allemaal,

Ik heb een probeleem waar ik niet meer uit kom, ik heb het forum doorzocht en internet afgespeurd maar ik kom elke keer maar een deel van mijn probleem tegen.

Ik heb dus 5 keer windows geïnstalleerd, en heel snel, binnen enkele uren maar soms ook minuten loopt de pc steeds vast. Eerts dacht ik dat het aan SP3 lag, dus die installeer ik nu niet meer mee. Maar dat is het ook niet.

De situatie nu is, win XP + SP2, Norton en drivers. Na een paar uur en een aantal keer vastlopen met vervolgens een reset doet de pc niets meer en krijg ik bij het scherm "windows wordt geladen" de volgende foutmelding: "Er is een Onjuiste parameter doorgegeven aan een service of een functie", (Isass.exe).

Mijn idee wat er zou kunnen zijn,
1- de installatie cd-rom is af en de bestanden worden niet goed gekopieerd,
2- geheugen heeft een tik gehad.
3- evt de harde schijf,
4- of ik word helemaal gek.... :confused:

Wie oh wie weet een oplossing want ik los het graag zelf op, inplaats van mijn kindje:love: weg te moeten brengen.

Alvast bedankt voor de eventuele hulp!!

Maartje

5 keer windows XP geinstalleerd ,alle keren direct weer vastlopers

Ik heb ook met deze ellende moeten werken echter mijn computerwinkel heeft een nieuwe XP cd ggeven Het blijkt dat de originele cd van een slechte kwaliteit is.
Sommer sterkte

Installeer jij na de herinstall van windows ook netjes al je drivers?

Ik trek de hele pc leeg en installeer alles opnieuw, en draai dan de cd-rom van mijn moederbord en daarna SP2. Als ik SP2 eerst installeer dan heb ik net zo goed een probleem.

Beste,

Dat is een erg vervelend probleem.

Ik heb even wat gezocht en dit gevonden.

Misschien kun je er wat mee.

Ik heb het doorgelezen:) Probleem is dat ik ik niet eens bij mijn bureaublad kom, ik moet op ok klikken en dan herstart de PC weer en zit ik dus in een lope.
Dus je mogelijke oplossing heeft helaas voor mij geen zin.:shocked:

Toch super bedankt!!

lsass.exe
Microsoft Local Security Authority Service: Windows critical process for user authorization and logon
Tevens gerelateerd aan de Sasser worm http://www.symantec.com/security_response/writeup.jsp?docid=2004-050114-1706-99
Ik zou,na de evt.6e keer installeren de pc eens laten draaien zonder internet,ik zou in ieder geval eens nagaan of je soms niet met die worm besmet bent en niet steeds opnieuw geïnfecteerd wordt
Kan ook natuurlijk een hardwareprobleem zijn

Laatst bewerkt:
Test je geheugen met Memtest.

Ik had het gelijkwaardige probleem.

Wat bedoel je met "Mijn geheugen heeft een tik gehad"?
Als je die DIMMS(geheugen reepjes) zonder anti-statisch-polsbandje aanraakt, en je bent toevallen statisch geladen, dan zijn je DIMMS zo goed als dood.

Hoi,

Op google wordt veel gediscusseerd over dit probleem! Het schijnt idd. veel te maken te hebben met de sasser worm! (virus)

Als je windows xp opnieuw installeerd, zet er dan ipv norton is een andere virusscanner op. Bv Avg free 8.5. Download dit alvast met een andere pc en installeer het dan via een usb op de betreffende laptop/pc! De firewall van xp is ook voldoende!

Hoe heb je windows geinstalleerd? Je moet wel vanaf de cd opstarten en de hdd formateren!

Sorry, had niet gezien dat je dit al gemeld had:o

Laatst bewerkt:
Dag mensen,

Ik heb idd net XP weer voor de 6e keer geïnstalleerd...:mad: ik heb wel SP2 er bij gezet. Ik ben nu idd bezig met Memtest86, afwachten wat er uit komt.
Ik heb er trouwens niet aan de bankjes gezeten, dat ik dat als evt probleem aan geef is omdat ik het echt net meer weet....:o
Verder heb ik Norton er elke keer eerst opgezet voor dat ik het internet op ga, dus een worm o.i.d zou dan via de stekker naat binnen moeten zijn gekropen...;)
Maar goed, jullie zullen begrijpen dat het huilen me momenteel nader staat dan het lachen, vooral omdat ik zoveel geprobeerd heb en dus nu dieper de materie in moet en die materie ben ik ook niet heel bekent mee, vandaar mijn oproep.

Ik ga de test afwachten en kom er z.s.m. op terug.

Alvast bedankt allemaal!!!

Hmm,
Heb je al een andere windows xp versie geprobeerd? Misschien ligt het aan de cd?

Zo daar was ik weer, ik heb de mem test gedaan, die was heel snel klaar, 4 uur ongeveer en er zijn geen problemen gevonden.
Nu ga ik opzok naar een programma om mijn HD ook nog een keer te tesenten en anders evt idd een ander versie van windows, ik heb vast nog wel ergens een een 98 liggen...;)
Mocht iemand nog een suggestie heeft over wat et probleem zou kunnen zijn, heel graag.

Gr

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan