5% werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sarvo

Meubilair
Lid geworden
23 apr 2001
Als ik mijn systeem overklok op 5% werkt een spel al niet meer goed.
Is mijn cpu nou niet geschikt voor overklokken of moet ik nog een casefan erbij plaatsen? Of twee? Ik heb er nu 2 in zitten, een standaard coolermaster aan de achterkant (lucht uit) en een coolermaster met tempsensor aan de voorkant (lucht in) en een Zalman silent cooler voor m'n cpu.
CPU: Intel p4 2,8 GHz, 1MB cache, socket 478
Ik merk wel dat er enorm warme lucht uit de kast komt.
Videokaart: ATI Radeon 9800 pro core 378 draaiend op 423, mem 338 draaiend op 339, standaard cooling.

Geheugen: 2x 512 pc 3200 RAM op dual channel (800MHz FSB)

Het is trouwens wel zo, dat sinds ik vrijdag een extra fan heb geplaatst aan de voorkant van m'n kast, de warmte is verplaatst van de zijklant naar de voorkant. Dus bij deze ook de vraag: Is de warmte ook weg te krijgen ipv te verplaatsen?

Ik heb gewoon waanzinnig zin in wat casemodding en overklokpraktijken zonder waterkoeling, dus alle tips zijn welkom ;)

Staat die fan wel met zijn bladen zo gericht dat deze lucht van buiten naar binnen zuigt. Als de airflow goed is, zou deze warme lucht in de luchtstroom mee naar boven worden genomen en daar afgevoerd.

Of een cpu goed over te klokken is, hangt niet alleen van het type cpu (core) af, maar ook van het mobo. Als die gelocked is, wil et ook niet echt.

Es kijken,

Ik heb de voorste fan die lucht in zuigt, de achterste (boven) blaast uit en ik heb een asus p4p8x SE mobo, jumperfree. Dus zowiezo de vraag, heeft het überhaupt zin om een extra uitbalzende fan aan de achterkant te plaatsen of is dit zonde van m'n €10,-? En heeft het zin om €25 (koelblok) aan m'n 9800pro (sapphire) uit te geven om deze wat verder te klokken?

En oh ja, overflashen naar xt heeft geenzin, staat alleen maar mooi in apparaatbeheer, het gaat om de kloksnelheid ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan