50-70% CPU bij niets doen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Provided

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2010
De laatste tijd valt het mij op dat mijn laptop het steeds moeilijker krijgt.
Spellen die vroeger zonder problemen te spelen waren, zijn nu amper nog te spelen door haperend beeld. Daardoor is het mij opgevallen dat mijn CPU het erg moeilijk heeft.
Zelf wanneer ik niets doe zit mijn CPU gebruik constant tussen 50 en 70%. Het enige andere programma dat draait buiten het absoluut noodzakelijke voor de werking van de laptop is mijn virusscanner AVG.
Waar kan dit aan liggen?
Mijn laptop is 1 jaar oud, dus ik denk niet dat het slijtage is. Verder viel het mij ook op dat in verschillende programma's wordt beweert dat mijn laptop maar 3GB RAM geeft, terwijl hij er 4GB zou moeten hebben. Ook scan ik regelmatig eens met malwarebytes.

Alvast bedankt en gelukkig 2011 toegewenst!

ps. Ik hoop dat het goed geplaatst is, want ik wist echt niet waar ik het moest plaatsen.

Laptop:
HP Elite Book 8530p
Windows 7 Professional 32-bit
Processor: Intel Core 2Duo CPU P8600 @ 2.40HGz
Geheugen: 4096MB RAM
Beeldscherm: ATI Mobility Radeon HD 3650
Luidsprekers: SoundMAX Integrated Digital HD

Heb er meteen ook een Hijackthis log bijgedaan :)

*knip*

Laatst bewerkt door een moderator:
Laatst bewerkt:
Geen probleem. Ik plakt hem er enkel bij omdat ik op google zag dat het vaak gevraagd werd.
Verder kon ik met mbam niets vinden, maar heeft sas wel 36 bedreigingen gevonden. Deze zijn allemaal succesvol verwijderd, maar jammer genoeg is het probleem nog steeds niet opgelost.

EDIT: Hoe komt het er 1GB is toegewezen aan mijn videokaart? Heeft dat voordelen nadelen? Kan dat aangepast worden.
Op zich heb ik er geen probleem mee, RAM lijkt meer dan in orde, maar ik vroeg het me gewoon af.

Laatst bewerkt:
Geheugen toewijzen voor de videokaart (Shared memory), gebeurt in het Bios.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan