512 mb kwijt??

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikbenjamin

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2003
Hallo,

Ik heb een computer met daarin twee geheugenmodules van 512 mb. Nu ben ik sinds kort 512 mb kwijt. Zoeken had helaas geen zin ;) In het bios kon ik verder weinig veranderen voor het geheugen. Ook heb ik geprobeerd om de modules in een ander slot te steken, maar ook dit heeft niet geholpen. Weet iemand wat ik kan doen om de overige 512 mb terug te krijgen. Alvast bedankt.

Grtz. Ikbenjamin

Weet je zeker dat je computer dit aankan? Misschien wordt je met Aida32 wijzer. Geheugen kun je testen met Memtest86, je kunt bijde met google vinden.

Ja, hij heeft het al een hele tijd goed gedaan. Ik heb een P4 3,0 ghz HT processor, dus ik neem aan dat hij het wel aan kan. Vroeger stond er altijd 'memory runs at dual channel, nu staat er 'memory runs at single channel'. Waar kan het nog meer aan liggen? Nogmaals bedankt.

Grtz. Ikbenjamin

En wat is die oorzaak dan? Ja, die runs at 'single channel', maar wat kan ik hieraan doen? Nogmaals bedankt.

Grtz. Ikbenjamin

Heb je het geheugen soms verplaatst?
Wil je gebruik kunnen maken van de "Dual-channel", dan moet het geheugen op een bepaalde manier op je moederbord geplaatst worden.
(zie je handleiding)
Dual-channel wordt dan automatisch ingeschakeld.

Heb je niks verandert, dan heb je kans dat 1 module stuk is.

Geplaatst door ikbenjamin
En wat is die oorzaak dan? Ja, die runs at 'single channel', maar wat kan ik hieraan doen? Nogmaals bedankt.

Grtz. Ikbenjamin

Deze als het mogelijk is op 'memory runs at dual channel' zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan