512 mb naar 1 gb

Status
Niet open voor verdere reacties.

bloodrain1990

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2005
hey als je 1gb geheugen hebt laad de computer dan ook sneller en laad die dan ook sneller spellen

Heb er zelf ook 1 GB inzitten, maar kan nou niet zeggen dat de computer sneller dingen uitvoerd, dan met 512 MB.

'Om hedendaagse software en operatingsysteems te draaien is het verstandig om tot 512MB geheugen te gebruiken. Slechts enkele computers maken effectief gebruik van meer dan 512MB geheugen, maar veel mensen willen er toch meer instoppen voor het gevoel de computer helemaal vol te hebben met geheugen'

Het heeft dus eigenlijk geen nut om 1 GB geheugen te hebben, zou je geld dus maar ergens anders aan uitgeven!!

Tja ik heb sindskort ook 1 Gig erin zitten maar zelfs bij een test als ik veel programmaas heb draaien zoals Photoshop en een 3D game en een film aan het omzetten ben blijft het geheugen rond de 500 hangen en wordt de overige 500 niet gebruikt :confused:

ok ik weet voorlopig genoeg laat eerst 512 er wel gewoon in en als ik echt een x te weinig geheugen heb stop ik er dan wel nieuwe in

Veel geheugen is leuk voor dualchannelmoederborden en servers.
Ik heb sinds gisteren 2GB RAM en moet zeggen dat het wel vlot draait allemaal. Ik had voorheen 1GB RAM en pagefile uitgeschakeld, wat dus mooi niet werkte omdat windows te weinig virtueel geheugen had...

Maar als je bijvoorbeeld win98(SE) draait, kan je problemen krijgen bij te veel geheugen.
Bij mij ging het bij 512MB RAM al helemaal fout.

Hier nog een voorbeeldje dat er weldegelijk meer dan 512 wordt gebruikt indien aanwezig (In dit voorbeeld ben ik een dvd aan het rebuilden):

attachment.php

Bijlagen

• image2.jpg
    image2.jpg
    61,1 KB · Weergaven: 85
Tja maar je hebt er 2 Gig inzitten en er wordt de helft gebruikt, net zoals er van mij 1 Gig maar 512 gebruikt wordt :confused:

VOLGENS MIJ WORD ER ALTIJD MAAR DE HELFT VAN GEBRUIKT WANT IK GEBRUIK VAN 512 MAAR 300

Dat betekent dat meer geheugen plaatsen toch zin heeft, al is het maar voor 50% effectief...
De helft van een gieg is meer dan de helft van 512MB :D

ps.

Mijn ogen zijn hoofdlettergevoelig

ik hoop het zo niet dan gaat het terug

maar ik vind het raar als er maar de helft van gebruikt word want het is dan gewoon naaierich als je 512 hebt en de helft word ere steeds maar van gebruikt

en wat als je doom3 speelt? dan heb je egt wel meer dan 512 nodig als je het spel serieus wil spelen, ook bij CRC2005 heb je voor xp minimum 512 megabyte ram nodig!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan