512 MB of 2 x 256 MB

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toedeloe

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2005
Het systeemgeheugen van mijn PC (moederbord MSI MS-7091 (Medion OEM)) heeft een geheugen van 512 MD gevormd door 2 x 256 MB PC3200 DDR SDRAM. Ik zou nu dit geheugen willen uitbreiden met 512 MB PC3200 DDR SDRAM en ik zie dat er nog 2 slots vrij zijn.
Mijn vraag: wat plaats ik? 1 x 512 MB of 2 x256 MB.
Dank voor de tips.

ik zou 1GB + 1GB plaatsen,

maak altijd gebruik van het dual channel systeem, dus als je per se wilt 256+ 256

Dank voor het antwoord. Mag ik eens vragen: waarom 2 x 1 GB? Ik gebruik mijn PC niet om spelletjes te spelen of voor een of andere zware toepassing.

Dank voor het antwoord. Mag ik eens vragen: waarom 2 x 1 GB? Ik gebruik mijn PC niet om spelletjes te spelen of voor een of andere zware toepassing.

Hij word er gewoon sneller van en qua prijs maakt het meestal ook niet zo enorm veel uit.

je zegt zelf al, kwa geld scheelt het niet heel veel, dus waarom met minder genoegen nemen.
ook is het handig het te kopen, nu het nog goedkoop is. anders is het geheugen zo zeldzaam dat het duurder wordt.

ik raadt je dus aan om gelijk het maximale geheugen te kopen wat je moederbord aankan.
je zal er uiteindelijk er profijt van hebben.

maar als je iets koop, doe het altijd zo dat je van je dual channel gebruik maakt.

Doe ik!! Maar jullie zijn zeker dat het moederbord zo'n geheugen van 2 x 1 GB aankan? En moet ik mij dan houden aan de PC3200 DDR SDRAM of zijn er eventueel alternatieven? (moeten daarom NIET goedkoper zijn maar misschien gemakkelijker te vinden)

geef maar het merk en type van je moederbord

weet je het niet, downlaod pcwizzard

Zou het kunnen dat het merk en type reeds in mijn eerste vraag te vinden was? MSI MS-7091 (Medion OEM): dat is, denk ik, de naam en het type.

Snelheidswinst (als je moederbord het ondersteunt tenminste...)

Het systeemgeheugen van mijn PC (moederbord MSI MS-7091 (Medion OEM)) heeft een geheugen van 512 MD gevormd door 2 x 256 MB PC3200 DDR SDRAM. Ik zou nu dit geheugen willen uitbreiden met 512 MB PC3200 DDR SDRAM en ik zie dat er nog 2 slots vrij zijn.
Mijn vraag: wat plaats ik? 1 x 512 MB of 2 x256 MB.
Dank voor de tips.

Kwam de volgende specificaties tegen - MD 8386- :

processor type and speed Intel Pentium 4 550 HT 3,4 GHz
Socket Type LGA 775
Front Side Bus speed 800 MHz
Motherboard MSI MS-7091 V1.0
Chipset Intel 915P
ISA-slots (free) 0 (0)
PCI-slots (free) 3 (2)
AMR / CNR slots ---
SATA connections + type (free) 4 (3) SATA/150
PCI Express slots (free) + type 1 (0) PCI Express 16
Memory slots (free) 2 (1)
Type of memory Samsung DDR Dual Channel 400 MHz 64 bit
Internal memory 512 MB
Maximum internal memory 2 GB
Number ports (USB / Serial / Parallel / Firewire) 6 / 1 / 1 / 2
USB 2.0 support? yes
Memorycard reader? yes (WinBond)
System case + voeding Medion AIRXL met Fortron 350W

Wanneer het typenummer van de PC klopt,zou het het beste zijn om het geheugen met 2 X 256 MB Samsung DDR 400 MHz 64 bit ( Dual Channel ) uit te breiden.

nee je max is 2 GB,
dus dan is 2 x 1GB het beste, dan moet dat oude geheugen er alleen wel uit.

Ben, wegens omstandigheden, een 14-tal dagen verstoken gebleven van de PC. Heb dan ook het geheugen nog niet vervangen. Dank ook aan allen die reageerden! Echter nog één vraagje:

Mijn PC is nu uitgerust met 2 x 256 MB PC3200 DDR SDRAM (volgens PC Wizard). Waarom wordt er door ronnie1 aangeraden dit geheugen uit te breiden met Samsung 2 x 256 MB DDR 400 MHz 64 bit? Waarom niet hetzelfde merk geheugen en precies hetzelfde type nemen?

Mijn PC is nu uitgerust met 2 x 256 MB PC3200 DDR SDRAM (volgens PC Wizard). Waarom wordt er door ronnie1 aangeraden dit geheugen uit te breiden met Samsung 2 x 256 MB DDR 400 MHz 64 bit? Waarom niet hetzelfde merk geheugen en precies hetzelfde type nemen?

Heb dat aangeraden, er van uitgaande, dat het een Medion type 8386 betreft.

Wanneer dit niet het geval is, zelfde merk en type geheugen plaatsen.

Bedankt ronnie1!! Ik hou me aan de PC3200 DDR SDRAM.
Terloops: waar vind ik het typenummer van het toestel? Achteraan op het identificatieplaatje staat; Typ: MED MT 314. Is dat het door jou bedoelde Medion type? En: hoe ben jij aan jou specificaties gekomen?

Met het serienummer ( S/N ...... ) - zie sticker achterzijde - zul je op de Medion site zeker informatie vinden : http://www.medion.com/nl/

Ik bedoelde het Serienummer. Dat heb je op de Medion Support Site nodig - zie link boven

De specificaties had ik gevonden aan de hand van de gegevens die je gaf : MSI MS-7091 (Medion OEM) , waarbij ik vermeldde : "Wanneer het typenummer van de PC klopt,zou het het beste zijn om het geheugen met 2 X 256 MB Samsung DDR 400 MHz 64 bit ( Dual Channel ) uit te breiden".

Je kunt de specificaties ook nog eens nakijken met Belarc - gratis en vertrouwd . Dit programma geeft bovendien een overzicht van de software en bv. product keys :

http://www.belarc.com/free_download.html

Om een lang verhaal kort te maken : Bezoek de Medion site voor de juiste specificaties, upgrades en updates. Lijkt me de meest zekere manier.

Btw : DDR 400 MHz 64 bit = PC3200 DDR SDRAM

Bron : http://en.wikipedia.org/wiki/DDR_SDRAM

Laatst bewerkt:
Ik heb vandaag 2 x 512 MB geheugen bijgeplaatst en mijn machine loopt lekker. Dankt aan alle voor de deskundige hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan