512 mb ram geheugen bijgeplaatst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rednas

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2003
Ik heb sinds vorige week 512 mb ram geheugen bij geplaats en had van tevoren 256 mb ram geheugen.
Ik merk eigenlijk geen verschil na het plaatsen van mijnn ram geheugen weet iemand hoe dit kan.

Graag wat meer info over je systeem en je OS (windows versie dus).

RAM bijplaatsen helpt alleen maar als je processor een voldoende hoge snelheid heeft. Als je processor 1Ghz of minder is heb je met 512 MB meer dan genoeg, als je dan nog bijplaatst zul je zeer weinig merken. Zelfs 256 MB is daarvoor genoeg.

Je kunt het een beetje vergelijken met een auto (processor) en de weg (RAM). Als de weg te smal is en te bochtig kan de auto niet op volle snelheid rijden. Maar als je bijvoorbeeld maar een ladatje hebt dan blijft het al eender of hij op een autobaan van 2 rijstroken of van 5 rijstroken rijdt. Hij kan sowieso niet sneller...

Hmm nee dan kan het zijn dat je het niet mert, maar als hij het geheugen vind kun je makkelijker meer applicaties tegelijk draaien!

En ja ddr ram is het nieuwste.

Geplaatst door Rednas
Het is ddr want ddr is toch het nieuwste van de twee

Je bedoelt toch niet dat je 2 soorten RAM erin hebt zitten he:confused: ?

Maargoed, heb je het wisselbestand wel goed ingesteld? Met Win XP, 2.4 Ghz moet je echt wel verschil merken.

Het zijn trouwens beide ddr ram geheugen.

Dat kan toch ook alleen maar.

Geplaatst door Rednas
Hoezo het wisselbestand goed ingesteld?
Hoe moet dat dan?

2)
Als je 512 MB RAM hebt:
Klik rechts op deze computer, eigenschappen, geavanceerd, eerste knop instellingen, tabblad geavanceerd, beneden de knop wijzigen.
Klik op het bolletje voor aangepaste grootte. Zet de ondergrens (beginwaarde) op 1040 en de bovengrens op 1538

Als je 384 MB RAM hebt:
Klik rechts op deze computer, eigenschappen, geavanceerd, eerste knop instellingen, tabblad geavanceerd, beneden de knop wijzigen.
Klik op het bolletje voor aangepaste grootte. Zet de ondergrens (beginwaarde) op 780 en de bovengrens op 1152

Als je 256 MB RAM hebt:
Klik op het bolletje voor aangepaste grootte. Zet de ondergrens (beginwaarde) op 520 en de bovengrens op 768

Als je 128 MB RAM hebt:
Klik op het bolletje voor aangepaste grootte. Zet de ondergrens (beginwaarde) op 260 en de bovengrens op 384

In jouw geval is dat dus 256 + 512 waarde's.
Ondergrens: 520+1040 = 1560
Bovengrens: 768+1538 = 2600

Klik op het bolletje voor aangepaste grootte. Zet de ondergrens (beginwaarde) op 1560 en de bovengrens op 2600

He bedankt dat je me geholpen hebt.
Met dat wisselbestand.
I
K zit nu niet achter mijn eigen pc want zit nu op mijn werk maar heb gedaan wat je zei en mijn pc op mijn werk gaat nu ook een stuk sneller met het openen van applicaties.

bedankt

Geplaatst door Rednas
Het zijn trouwens beide ddr ram geheugen.

Dat kan toch ook alleen maar.
Er hebben ook moederbord bestaan die allebei konden, dus vandaar.

Maar hoeveel geheugen ziet Windows zelf als je op Ctrl-Alt-Delete drukt en dan naar Taakbeheer en dan naar Prestaties gaat (in sommige Windows XP versies kom je meteen in Taakbeheer)?

Geplaatst door Lekkere Kwal
Er hebben ook moederbord bestaan die allebei konden, dus vandaar.

Maar hoeveel geheugen ziet Windows zelf als je op Ctrl-Alt-Delete drukt en dan naar Taakbeheer en dan naar Prestaties gaat (in sommige Windows XP versies kom je meteen in Taakbeheer)?
Ho, daar maak je een fout! Dat is niet de hoeveelheid geheugen die je ziet, dat is je wisselbestand. En hoeveel je daarvan in gebruik hebt. Aan dat metertje kan je niet veel aflezen.

Trouwens, taskmananger open je met CTRL SHIFT ESC (alle XP's).

:).

Je hebt gelijk wat je zei over de taskmanager maar ik maar niet over het open maken . want ik doe dat met ctrl-alt-delete dus het is niet bij alle xp's .

Jawel, dat heeft met beveiliging te maken. CTRL SHIFT ESC werkt altijd. CTRL ALT DEL bij een lagere beveiliging.

Met 768 MB kan je het wisselbestand wel uitschakelen, en dus zeker geen 1-2 GB ervoor instellen! Aangezien echt geheugen veel sneller is dan virtueel geheugen (wisselbestand), zal het dus ook sneller zijn.

En zoals gezegd zal je dat extra geheugen enkel merken als je vroeger een tekort aan geheugen had..

Het klopt wat Steve zegt, als je veel RAM hebt is een wisselbestand geen vereistte.
Het zou handig kunnen zijn als je echt extreme dingen gaat doen (denk aan een stuk of (!)120 .tiff foto's openen ( á 20 mb/foto) en dat soort acties.

Maar zoals je ziet is er wel snelheidswinst uit te halen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan