512mb naast 256mb inbouwen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

computernerd

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
28 jul 2001
Vanwege World of Warcraft heb ik besloten mijn geheugen uit te breiden.
Bij een mere 256mb wil ik graag een 512mb-kaart aanschaffen - het totaal zou dan uitkomen op 768mb. Is dit mogelijk? Geeft dit geen problemen?
Er werd mij nog gezegd dat het beter is om twee dezelfde kaartjes mbt MB ram te hebben.

Dus: maakt het uit om 512-256 te hebben? Of is het dan beter om enkel voor 512 of voor 256-256 te gaan?

Alvast bedankt!

(ow en: maakt het voor een HP Pavilion uit of de RAM van een bepaald merk is?)

1 ) 256mb en 512mb, no problemo
2 ) Gelijk aantal mb, is niet persé nodig! Wie heeft je dat verteld dan?
3 ) Je moet wel het goede type geheugen nemen dus sdrr etc. Dit is te vinden op je oude ram-reepje of je moederbord informatie.

Ook kan je moederbord een maximum Mhz aan geheugen aan. Is dit bijvoorbeeld 2700Mhz dan kan je wel gewoon een geheugen reepje kopen die meer Mhz heeft maar hij gaat lopen als een 2700Mhz

Bedankt voor je reactie!

Jup, dat weet ik... Ik heb op dit moment een PC2100 256mb, dus als ik het goed heb draait die op 133mhz.

Zijn er trouwens verder problemen mbt een HP en merken geheugen?

Niet dat ik weet, met compaq is dat soms wel het geval, en aangezien compaq van hp is.... maar dat is al een tijd geleden. Je kan altijd even vragen in een computer winkel of hij geschikt is. Moet je even je moederbord type mee nemen

Met RIMM geheugen is het wel van belang dat je 2 dezelfde reepjes plaatst, anders werkt het niet.
Verder is het geen probleem.

Geplaatst door computernerd
Bedankt voor je reactie!

Jup, dat weet ik... Ik heb op dit moment een PC2100 256mb, dus als ik het goed heb draait die op 133mhz.

Zijn er trouwens verder problemen mbt een HP en merken geheugen?

COMPUNEEEERDJE! Je leeft nog :cool:.

Listen :p.

Je kunt er in principe 512 bijdoen. Dit is geen probleem.
Zorg er wel voor dat de 512 in het eerst slot zit en de 256 in het tweede. Je zou sneller geheugen erin kunnen doen maar de ketting is zo zwak als de zwakste schakel dus dan draai je op de lagere snelheid.
Kan voor toekomstige upgrades handig zijn maar ik zou het niet doen.

Geplaatst door Rimsic
Niet dat ik weet, met compaq is dat soms wel het geval, en aangezien compaq van hp is.... maar dat is al een tijd geleden. Je kan altijd even vragen in een computer winkel of hij geschikt is. Moet je even je moederbord type mee nemen

Compaq's + HP's (plus vrijveel merkPC's) hebben de neiging om alleen eigen geheugen te slikken.
Ik heb op mijn 'oude' compaq pressario gewoon 'merkloos'-ram geprobeerd en dat werkte prima. Ik zou het sowieso uitproberen want het kan zo 1/3 van de prijs schelen.

Geplaatst door biertjuh72
Met RIMM geheugen is het wel van belang dat je 2 dezelfde reepjes plaatst, anders werkt het niet.
Verder is het geen probleem.

Ik geloof niet dat zulk geheugen nog in deze PC's zit?

Tsja... als ik snel een antwoord op een vraag wil vinden is dit wel de place to be :p.

RIMM is inderdaad ook al zo oud als de weg naar Rome en was een opvolger op de SDRAM met als hoogste prestatie "PC1024"...

Geplaatst door computernerd
Tsja... als ik snel een antwoord op een vraag wil vinden is dit wel de place to be :p.

RIMM is inderdaad ook al zo oud als de weg naar Rome en was een opvolger op de SDRAM met als hoogste prestatie "PC1024"...
Waar, maar ik dacht dat het de moeite waard was om ff te vermelden.
Ik heb namelijk RIMM geheugen.:(

Geplaatst door Rimsic

2 ) Gelijk aantal mb, is niet persé nodig! Wie heeft je dat verteld dan?

Wel eens gehoord van dual channel?? Daarbij is het zeker wel van belang om twee even grote geheugen repen te plaatsen!!

Geplaatst door maestro12

Wel eens gehoord van dual channel?? Daarbij is het zeker wel van belang om twee even grote geheugen repen te plaatsen!!
Daar dacht ik ook aan, maar aangezien er nu maar 1 reepje van 256MB in zit.. :D :)

Ik heb dus een merkloze PC2100 512mb besteld.. Nu maar afwachten en dan maar zien of t werkt! ;).

Succes :thumb:.

En mocht die niet werken, je weet waar ik woon he :cool:.:love:

Hullo, ff snel een update vanaf XP_PC's Pc... Door mijn geweldige intellect heb ik mijn moederbord (en dan vooral de geheugenbankjes) door laten branden.
(Gezellig).

Ik heb dus nu er maar voor gekozen mn harddisk en alle andere zooi (videokaart enzo) in een andere pc in te bouwen.... En dat werkt tot dusver dat Windows XP nu opnieuw geactiveerd moet worden... Wat dus niet werkt (ik heb overigens wel een legale OEM versie van Windows) enige ideeen?

Alvast bedankt!

Mazzel :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan