518 DDR SDRAM werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ron_iceman_B

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2004
Ik heb een probleem.
Ik heb vandaag geheugen gekocht 518 DDR SDRAM PC2700 voor mijn PC. Ik heb er nu nog 258 DDR SDRAM inzitten. Nadat ik het nieuwe geheugen er in heb gezet, nadat ik natuurlijk de boel goed ontkoppeld heb, start ik mijn pc op en blijkt dat hij nog steeds alleen op de 258 loopt en hij gebruikt het geheugen in de tweede slot niet. Dus heb ik everest er bij gepakt deze laat duidelijk zien dat het geheugen niet werkt, maar het staat er bij wel de SPD. Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn pc gebruik maakt van het nieuwe geheugen? Wat er dus duidelijk wel is.
Zou het misschien aan het geheugen snelheid liggen want daar zit wel een verschil in de 258 staat op 133 mhz en de 518 op 166 mhz

MvG Ron

Je bedoelt waarschijnlijk dat je er 512 ram bijgekocht hebt ipv 518.
Draai memtest eens.
vanzwam: Downloaden, een geformateerde diskette hebben, en memtest86 dubbelklikken. klik op Install. Maakt nu een opstartbare diskette. PC afsluiten, diskette er in, en terug opstarten. Gaat nu een test uitvoeren van het geheugen. laat min. een uurtje lopen, als je errors ziet, dat weet je genoeg. Doe dat eerst even.
Word je geheugen wel herkend in de Bios?
Ondersteunt je mobo SDRAM trouwens? Heb je daar al naar gekeken?

Laatst bewerkt:
Foutje het is inderdaad 512.
Mijn geheugen wordt niet herkend in de Bios kan ik dit ook laten testen in de bios?

Mijn mobo ondersteund DDR SDAM DIMM
Ik heb het boekje mee genomen naar de winkel en hij gaf mij deze mee.
ik heb nu precies de zelfde er in zitten alleen is dit nu een 2700 met 518 terwijl de andere 256 2100 is.
Er zijn geen fout meldingen geweest

MvG Ron:o

Laatst bewerkt:
Kan je het gezegde: een ezel....? :D:D:D
Herlees je bericht nog maar eens! ;)

Ben zelf niet echt thuis in soorten geheugentypen, dus ik weet niet of het verschil iets uitmaakt.
Probeer de 512 ram in een ander slot te stoppen. Misschien wordt hij nu wel herkend in de bios!

wat voor processor heb je en welk type moederbord, kan zijn dat de bios hem niet goed herkent en dat je zult moeten flaschen naar een nieuwe versie.

Geheugen snelheid mag geen probleem zijn, je zou die van 512mb even alleen kunnen proberen zonder die van 256 er bij te plaatsen en kijken wat die dan aangeeft tijdens het opstarten in je bios.

Laatst bewerkt:
Ik heb een AMD 1400 Moederbord is een K7T266

Ik zet nu ff de 512 ipv van de 256 er in

heb ff een tijdje :)

MvG Ron

Ik zoi wel die van 512 in het eerste slot doen en die van 256 in het tweede slot.

Ik heb de 512 op de plek van de 256 gezet en nu werkt het geheugen prima.
Maar als ik nu mijn 256 er in gooi zal die het dan ook doen? Ik ben bang van niet aangezien hij de 512 daar niet pakte. Maar dat moet ik denk ik ook ff proberen.

We komen er wel :D

Gewoon even proberen monteer je geheugen wel even met de stekker uit de pckast, en je kunt ook even proberen wat die in slot drie doet.

De stekker haal ik er altijd wel uit. Ik heb inderdaad gehoord dat er anders wel eens wat dingen fout kunnen gaan. :D
Ik ga het proberen.

Misschien kom ik vanavond ook wel weer met een nieuwe vraag heb namelijk ook nog weer een nieuwe grafische kaart :p

MvG Ron

Oké Dank u allen hartelijk dat was dus het probleem.
Eerst de 512 dan de 256 en het probleem is opgelost.

Alleen nu zit ik met het volgende.
Everts maakt nu melding van 2645 MB virtuele geheugen. Dit is voor mij zeer ongunstig aangezien ik mijn C drive klein heb gehouden ivm met het snel opnieuw installeren van windows. Kan ik dit ook aanpassen? momenteel gebruikt hij maar 500 mb

MvG ron

1) zorg voor voldoende fysiek intern geheugen ( aanbevolen minimaal 256 MB )

2) vergroot uw virtuele geheugen.

Open Start en klik met rechts op "deze computer" en kies dan "eigenschappen"
Klik op het tabblad "geavanceerd" en dan op de knop "instellingen"
Kies wederom het tabblad "geavanceerd" en klik op "wijzigen" in het kader van het virtueel geheugen.
Klik op het station dat reeds het virtuele geheugen bevat en selecteer "aangepaste grootte"
Vul bij begin grootte en maximale grootte dezelfde waarden in ( ongeveer 3 x de hoeveelheid intern RAM geheugen) U ziet in het kader hoe groot de vrije ruimte nog is.

Sluit af met O.K. en Toepassen en u dient de pc te herstarten. U heeft nu een statische swapfile in plaats van een dynamische zoals Windows die beheert. Dynamische swapfile gaat wat vriendelijker met de vrije schijfruimte om maar de prestaties zijn minder vanwege de handelingen die nodig zijn om de swapfile naar behoefte te vergroten en verkleinen.

Mocht u meerdere partities op uw systeem hebben dan adviseer ik het virtuele geheugen op een andere partitie in te stellen dan de partitie waarop het besturingssysteem staat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan