520 vs 520

Status
Niet open voor verdere reacties.

pkupku

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2011
heeft het meerwaarde om een paar euro meer te betalen om de geforce gt 520 2GB ipv de 1GB variant te kopen? en waarin zal dit blijken

(en welk merk kan ik het beste dan kopen?)

ik fotobewerk graag en de sims word op de pc gespeelt en zelf speel ik mtgo en aurarose en wow en soms een shooter.

groetjes arjan

waarom is dit een betere kaart dan de gt 520?? 520 heeft ddr3 ipv 2 heeft direct 11 ondersteuning en heeft opengl 4.1 ipv 2.1 ten opzichte van de radeon kaart. en heeft voor photobewerking wat wel belangrijk voor mij is cuda. weet niet als deze kaart iets heeft waardoor photoshop ondersteuning bied? en de graphic clock is van de gt520 ook hoger

dus wat is de reden dat die andere kaart beter is?

Waarom?, omdat die veel sneller is voor bijna hetzelfde geld.

Van de punten die je noemt is alleen mogelijk de cuda ondersteuning van enig belang. Zonder vervelend te willen overkomen, bij een low-budget kaart als de 520 zijn geen van de punten van belang. Een game die directx11 native ondersteund gaat waarschijnlijk niet draaien met meer dan 10 fps op een 520. De snelheid van het geheugen vormt ook geen enkele bottleneck.

Core snelheid zegt net als bij processoren heel weinig, daar het aantal cores niet vermeld staat. Lees er enkele benchmarks op na en je zult zien dat werkelijke prestaties beter zijn. Indien je iets boven de €50 gaat zitten heb je inderdaad een scala aan andere mogelijkheden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan