550W voeding voor GTX 770?

Status
Niet open voor verdere reacties.

JayKay

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2008
Ik heb gisteren een nieuwe kaart besteld, de EVGA GeForce GTX 770 Hardware info linkje
Voordat ik dit heb gedaan, had ik aan verschillende mensen gevraagd of een 550W voeding voldoende zou zijn en deze zeiden allemaal volmondig ja.
Maar nu lees ik op de verpakking dat minstens een 600W voeding nodig is?!

Mijn vraag is nu: zou die het alsnog doen i.c.m. de 550W voeding?
Ik heb geen plannen voor overclocken trouwens.

Verdere PC-specs:
- Intel i5 650 processor
- 12 GB RAM
- 1 SSD van 128 GB, 1 normale harde schijf van 150 GB en nog een normale schijf van 500 GB
- Windows 7 64bit

Laatst bewerkt:
Er staat op de verpakking een aanbeveling, meer niet. Grote kans dat het zelfs nog allemaal gaat werken met een kleinere voeding

Zoals wampier al zei, de kans is groot dat het wel werkt. Ook omdat het verschil 'maar' 50W is.
En is je voeding een 80+ Brons of beter? Of heb je een kant en klare pc?
Maar zodra je wat vaker een zwart scherm krijgt, zou je snel je voeding moeten vervangen omdat dan je videokaart niet genoeg stroom krijgt. Als dit veel gebeurt kan je je voeding beschadigen.

Tis maar een aanbeveling idd, gaat om het te kunnen leveren vermogen op de 12V rail(s) en dat zie je niet aan die wattages bij elkaar gegooid en er zit ook nog een marge ingebouwd in dat advies.
Voeding is beveiligd door de OPP en de OTP, die gaat gewoon off als de belasting te hoog wordt.
Ding trekt max. 360W, op full load dus en wat de rest nodig heeft.....

Zoals wampier al zei, de kans is groot dat het wel werkt. Ook omdat het verschil 'maar' 50W is.
En is je voeding een 80+ Brons of beter? Of heb je een kant en klare pc?
Maar zodra je wat vaker een zwart scherm krijgt, zou je snel je voeding moeten vervangen omdat dan je videokaart niet genoeg stroom krijgt. Als dit veel gebeurt kan je je voeding beschadigen.

Voor zover ik weet is het een 80+ voeding. Meer kan ik er niet over vinden dus geen idee of het Brons of hoger is (linkje naar voeding)

Maar ik ga morgen wel even proberen of het allemaal werkt, als ik tegen problemen aanloop dan post ik het hier wel bij.

Update: vooralsnog doet hij het prima, bedankt voor de info!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan