56k6 modem werkt niet in Win XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

kiefte

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2002
Hallo allemaal,
Ik heb op twee pc's laatst win XP geïnstalleerd. Op mij eigen pc stond voorheen win 98. Op die van een kennis Win Me. Op beide pc's wordt het 56k6 modem niet meer herkend door xp. Wizard Hadrware helpt niet, handmatig detecteren ook niet. Wat moet ik doen?

Type modem eigen pc: Wisecom 5614Jx3[G]V90+K56Flex Internal Modem.

Type modem andere pc: Allied Data VFM 56.0 PRS Data Fax PCI Modem (HSF) en een HSF Modem Enumerator (whatever that may be...).

Alleen bij laatstgenoemde pc staat een uitroepteken in apparaatbeheer bij PCI (of iets dergelijks). Bij mijn eigen pc staan geen rare meldingen bij apparaatbeheer.

Wie o wie kan mij uit de brand helpen?

Bij voorbaat dank!

je moet gaan zoeken naar een driver update van je modem die geschikt is voor windows xp.
De site waarvan de modem is biedt meestal deze drivers aan.
dus zoeken op de site van wisecom naar drivers

Heb inmiddels drivers gezocht en gevonden voor beide modems. Dit haalt echter niets uit. XP detecteert het modem helemaal niet, dus weet niet eens dat er een modem in de pc aanwezig is.

Wie o wie helpt mij verder?!?!

Bedankt alvast!
Harm

Je moet eers waar die rare tekens staan in je hardware vanaf komen, dus eers de hardware verwijderen van je modem, daarna de nieuwe driver voor xp installeren en dan de pc opnieuw opstarten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan