5G verbinding forceren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal,

Hoe forceer je een draadloze verbinding naar 5G

Mijn Modem (Een Technicolor van Ziggo) laat 5G toe.

In mijn werkstation heb ik een Netwerk USB Stick gezet van Edimax Wireless 802.11n draft 2.0

2.4G werkt, dat kun je ook opmaken in het Modem, daar wordt het Werkstation vermeld staat onder Toepassingscontrole (van 2.4G)

Maar hoe forceer je de USB Netwerkstick, ZODAT HIJ GEBRUIK MAAKT VAN 5G ?

Alleen de in de Netwerkstick de toegangsnelheid zetten op: 5G Alleen helpt niet.

Na zich even te hebben aangepast, blijkt de verbinding toch gewoon weer te verlopen onder 2.4G

Wie weet hierbij raad?

MVG
Dukkel

Eerlijk gezegd lijkt je verhaal niet te kloppen.
Niet dat ik je kan helpen (ik heb een Horizonbox) maar vlgs. mij bedoel je een 802.11n Wifi netwerk op de 5 Ghz frequentie, niet 5G, wat mobiel Internet is...

Tijs.

Laatst bewerkt:
Overigens zou het handiger zijn als je meer informatie had vermeld, want Edimax Wireless 802.11n draft 2.0 is wel erg karig aangeduid: Er zal wel ergens een volledige aanduiding te vinden zijn, zoals ew-7718un

Verder: Er staat niet voor niets dat het voldoet aan de Draft 2.0 specificaties, wat dus niet de uiteindelijke standaard is (geworden). Dus is bepaald niet gegarandeerd dat het ook voldoet aan de 802.11n standaard die uiteindelijk is afgesproken.
Zover ik kan zien zijn alle Edimax Draft 2.0 apparaten end-of-life, daar zal wel een goede reden voor zijn, bijv. incompatibiliteit met huidige 802.11n wifi routers op de 5 Ghz band.
Verder: Mocht het inderdaad een ew-7718un zijn, dan kun je hier nieuwere drivers downloaden dan die Edimax beschikbaar stelt. Fake een e-mail adres maar vul de rest naar waarheid in.

Tijs.

Hallo dnties

Het blijkt inderdaad een EW-7718UN te zijn, zoals je al vermoedde.

Ik ga kijken of ik drivers te pakken krijg.

Alvast bedankt.
Dukkel

Hallo dnties

Welke Netwerk USB-stick zou wel een 5G verbinding kunnen onderhouden.

Heb je er ervaring mee? Het aanbod is zo groot, en ze beloven van alles, net als mijn USB-Stick maar werken ho maar.

Nogmaal: zelf heb ik een EW-77118UN

Maar ik kan m'n modem afstellen wat ik wil, maar er komt geen 5G verbinding.

Kan ik ergens richtlijnen ophalen?

MVG
Dukkel

Ik begrijp dat die andere drivers geen verbetering hebben opgeleverd?

Zelf heb ik een TP-LINK Archer T4U die bij mij prima werkt op beide frequenties en voorbereid zou moeten zijn op 802.11ac wifi netwerken, mochten die er gaan komen, maar hij is echt duur...

Tijs.

Hallo dntes
Nou, toch wel. Ik het begin althans, toen ging de downoadsnelheid van 104Mb/s naar 144Mb/s
Tot ik de computer opniet opstartte, toen viel hij weer terug naar 104Mb/s
Toen heb ik nogmaals dat bestand (achter die link) van jouw, opnieuw geinstalleerd.
Een toen vrat hij mijn complete Draadlozew verbinding op
Ook de link in de Adaptorinstellingen

Een tweede keer downloaden lukte niet.
MVG
Dukkel

Hallo dnties

De snelheid van downloaden is nu zelfs 144Mb/s

Schermafdruk 2016-04-27 19.46.43.jpg

Maar de snelheid blijft nog steeds 2.4G en geen 5G
MVG
Dukkel

Bijlagen

• Schermafdruk 2016-04-27 19.39.02.png
    Schermafdruk 2016-04-27 19.39.02.png
    74,8 KB · Weergaven: 35
Ik heb geen tips meer, behalve een courantere wiki adapter kopen.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan