5GHz gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

googlemuscle

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2013
Hoi allemaal.

Ik heb hier thuis een ASUS RT-N66U.
Nu heb ik instellingen voor 2.4GHz en 5GHz.

Ik zou graag willen verbinden met 5GHz want dat lijkt me sneller(? Dit klopt toch??)

Nu kan ik alleen de 2.4GHz vinden en niet de 5Ghz.
Mijn laptop ondersteund 5GHz zag ik dus waarom kan ik die niet vinden?

Ik hoor graag jullie antwoord/reacties:)

Misschien handig je laptop type even te vermelden. Over het algemeen als het apparaat de 5GHz niet kan vinden, wordt deze ook niet ondersteund. Ik heb dezelfde router en kan met sommige apparaten ook enkel met de 2,4GHz verbinden.

Ik heb een ASUS N56VJ.

Om te checken of mijn laptop 5GHz ondersteund heb ik op de linksys website gevonden dat je
Code:
netsh wlan show drivers
moest doen.

Kreeg vervolgens
Code:
802.11b 802.11g 802.11n
als output en volgens hun support mijn laptop dus 5Ghz

5GHz is vnl sneller als je kort in de buurt zit... door muren heen worden hogere frequenties meer verzwakt dan lagere, dus werkt 2.4 GHz dan vaak beter...
Alleen als er heel veel apparaten in de buurt op 2.4 GHz werken, dan kan door storing de 5 GHz band toch gunstiger uit pakken.
Dus kwestie van proberen bijv met een grote test download.

Probeer hem eens op een ander kanaal te zetten.

Oke dat zal ik is proberen als het werkt @andre.

@crash, bedoel je daarmee Control Channel?

Deze kan ik veranderen naar 36, 40, 44, 48

Laatst bewerkt:
Ja die bedoel ik ja. Staat hier ook op automatisch, maar je kan het altijd even proberen. Weet niet of je een smartphone hebt met 5GHz verbinding mogelijkheid. Zo ja dan kan je met een app kijken welke kanaelen bij jou in de beurt veel worden gebruikt, die neem je dan niet. (WiFi analyzer)

Heb geen telefoon die 5GHz ondersteund dus wat hij nu scant is de 2,4 (lijkt mij) daar staat ie op kanaal 1.
Iedereen hier in de buurt overgens.

Op mijn laptop snel ff iets gedownload maar daar geeft hij bij 5GHz helemaal niks aan (zie bijlage)
Heb de 5GHz al op 3 verschillende kanalen gezet maar kan hem niet vinden
a226bfa02809a866f33065928b4f3cbd.png

Moet je helaas een verder antwoord schuldig blijven. Misschien helpt het de driver voor WiFi opnieuw te installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan