5Ghz slechter bereik dan 2.4 Ghz???

Status
Niet open voor verdere reacties.

roycke

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2010
begrijp het niet........
ik heb een netgear WNDR3700.
Hiermee heb ik liggen testen:
De router heeft de laatste firmware.
Wanneer ik op de zolder zit zie ik wel het 2.4 Ghz netwerk maar het 5 Ghz
helemaal niet! Wanneer ik verbinding heb met het 5Ghz netwerk en ik loop over de zolder wordt de verbinding verbroken en kan ik naar het 2.4 Ghz netwerk.
Kan mij dit iemand verklaren???
mbt de basis instellingen van het 5Ghz netwerk heb ik alle instellingen getest, maar dit geeft geen verbetering....

zie de bijgevoegde file:
16.00 is na een router reset 5m van de router vandaag, begane grond,
16.01 is op de 1e verdieping
16.02 is op de zolder.

Gr. en een fijne kerst!

Bijlagen

• Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    100,6 KB · Weergaven: 51
5Ghz heeft stukken slechter bereik dan 2.4GHz ik heb het zelfde probleem met me WNHDE111 AP+BRIDGE, 10 meter, niet verder. Ik snap 't ook niet...

Klopt, 5Ghz heeft meer kanalen, maar kan veel minder (goed) afstand overbruggen, zeker als het signaal door bijvoorbeeld (meerdere) beton muren moet gaan.

Hou echter ook rekening met de antenne, vaak 'kijkt' deze 360 graden in het rond, maar de (optimale) hoek naar boven of naar beneden is lang niet altijd ook 360 graden (denk eerder aan waarden als 90 (bij 2.4) en 50 graden (bij 5, dus 45 omhoog en 45 omlaag of zelfs maar 25 graden omhoog en omlaag). Draai je netgear eens 90 graden zodat i op z'n zij staat en probeer het dan nog eens. Of speel eens met de antenne als deze beweegbaar is, recht op is zeker niet in alle gevallen de beste stand.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan