5GHz Wifi en 802.11n wireless LAN card

Status
Niet open voor verdere reacties.

MMACT

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2012
Hallo,

Gisteren heb ik mijn router ingesteld op 5 GHz WiFi.
Mijn laptop pikte het signaal zonder problemen op.

Op mijn PC viel internet echter uit. Daar zit een Ralink 802.11n wireless LAN card in, met een recente driver.
Volgens mij moet 802.11n 5 GHz toch kunnen verwerken??
Of moet ik ergens anders nog iets instellen?

Ben benieuwd naar jullie reacties.

Mieke.

die zal wel nog op 2.4 werken je zal ze in je router alle bij moeten aanzetten

Hallo Groentje 1,

Bedoel je zowel 2.4 als 5 GHz aanzetten? Dat gaat niet. Het is een Fritzbox 7340. Die werkt ofwel op 2.4 ofwel op 5 GHz.
En als hij nog op 2.4 zou werken, zoals je suggereert, dan zou toch het internet van mijn PC niet uitvallen? Die deed het eerst op 2.4 prima, en nu ook weer nu ik de Fritzbox heb teruggezet naar 2.4.

Aangezien het probleem zich bij de laptop niet voordoet, is het dus geen probleem in de Fritzbox, maar iets in mijn PC.

Iemand nog een goede suggestie??

de wifi kaart van je pc werkt op 2.4 en van je laptop op 5
volgens mij moet je 2.4 en 5 kunnen aanzetten tegelijk anders probeer je 2.4 eens en kijk je wat er dan gebeurd

zo werkt dat niet het is het een of het ander niet allebei

je zult dus achter moeten komen of je WIFI kaart in de desktop pc het 5Ghz signaal überhaupt aan kan
je laptop kon dit aan en is automatisch overgeschakeld op het 5Ghz signaal nu nog je desktop pc

alleen de RT3592, RT3593 en RT5592 WIFI kaartjes van Ralink ondersteunen het 5Ghz signaal
de RT5390 en RT3390 doen dit niet

en dat het wireless N is betekent niet perse dat het ook 5Ghz Band ondersteund

Laatst bewerkt:
Duidelijk antwoord firest0rm!
Als ik bij de hardware-ID kijk, lijkt het erop dat ik een 5390 heb. Dat gaat dus niet werken.
Ik ga een andere oplossing verzinnen.
Dank voor het meedenken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan