• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

6 beste uitslagen selecteren in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pringles

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2019
Het betreft in dit geval een klaverjasbestand.

We spelen totaal 9 avonden. Het is de bedoeling, dat de 6 beste avonden tellen. Op dit moment hebben we 8 avonden gespeeld.Niet iedereen heeft alle avonden meegespeeld. Dus vanaf dat iemand 7 avonden gespeeld heeft kan de slechtste uitslag in mindering gebracht gebracht worden. In mijn bestand is het nu zo, dat hij al vanaf de 6e partij de slechtste eruit haalt. Het is wel zo, wanneer ik de 9e partij invul, dan komt het allemaal wel weer goed. Maar nu tussentijds heb ik een onjuiste uitslag. Zie bijlage. Kolom A t/m L heb ik als vaste waarde gekopieerd. Deze getallen komen uit verschillende tabbladen. Hoe kan ik de formules aanpassen, zodat indien iemand 7 avonden heeft gespeeld , de slechtste eruit gehaald wordt. En bij 8 gespeelde avonden de 2 slechtste eruit gehaald worden. En bij 9 gespeelde partijen, de drie slechtste.

Bijlagen

Code:
=SUM(LARGE(C7:K7;{1\2\3\4\5\6} ))
Probeer het hier eens mee

Of anders deze:
Code:
=SOMPRODUCT(GROOTSTE(C7:K7;RIJ($1:$6)))

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan