6 Flessen Wijn Als Beloning

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Wat ben ik het zat. Heb ik dan alleen te maken met volledig onbetrouwbare backup progs?? Acronis true Image geeft al jaren meestal corrupted files, systemherstel laat het afweten en nu weer Genie Backup Manager. Heb ik heel recent weer Outlook gegevens mee gesaved. Moest Vista reïnstalleren, Office 2007 erop en dan beginnen de problemen. Van een ouwe back-up van Iomega kon ik geheel handmatig de data terug zetten naar de juiste plek en die doen het gelukkig, dus de plek weet ik inmiddels te vinden in de warboel die Vista heet. Maar genie backup Manager lijkt mij een ideaal back-up progamma om de boel te saven alleen gaat er iets fout met name met de mail progs. Je kan eigenlijk niets fout doen. Aanklikken en backuppen maar,idem met restoren.Gecheckt met een bestaande Vista opstelling en dat werkt. Alleen na een nieuwe Vista/outlook install gaat het niet. Op de plek waar de data moeten staan krijg je wel data via GBM restore maar alleen doen die niets, erger er zit niets in en tevens moet je outlook weer helemaal instellen= account aanmaken. Dat klopt natuurlijk niet. Backup en restore dat gaat al jaren gewoon zonder tussenkomst van wie dan ook en zo moet het ook met GBM gaan. Wie weet wat er fout gaat. 6 flessen wijn gratis thuisbezorgd naar eigen kleur voor de oplossing.

http://www.genie-soft.com/ voor de trial

Laatst bewerkt:
Hoi,

Vertel eens hoe groot de HDD is.

Acronis werkt best OK, nu ik een dikke HDD heb.

Zit er misschien een virus in de backup?

Acronis werkt hier al jaren foutloos

Laatst bewerkt:
Hoi !

Waarschijnlijk een hardware-fout, mede gezien je vorige ervaringen.

Acronis True Image heb ik alleen (en al lang) goede ervaringen mee.

NB.: Voor Vista wel versie 10 gebruiken.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Waarschijnlijk een hardware-fout, mede gezien je vorige ervaringen.

Acronis True Image heb ik alleen (en al lang) goede ervaringen mee.

NB.: Voor Vista wel versie 10 gebruiken.

Greetz,

Harry.

Ik begin dit ook te geloven, want alle rariteiten die ik op deze computer meemaak, heb ik niet op mijn laptop. Ik ga meteen een nieuwe configureren en inelkaar zetten. Ik verdenk trouwens het moederbord op een of andere manier. Die videokaart met nukken, doet het wel in XP en niet op Vista ondanks Vistastempel. Drie plakken 1536 geheugen geven een prestatieiRamgeheugen index van 2,5 en twee 1024 een cijfer 4,6 terwijl een geheugencheck geen fouten oplevert. Rare reacties van Vista die niet op mijn Laptop voorkomen, True Image met structureel corrupted archives een warwinkel die maar doorgaat zodat je knettergek wordt en anderen ook radeloos lijken te worden. Daar kan je toch niet anders dan negatief door worden. Hopelijk ben jij nog een beetje op orde.

En even over de geheugen index. Ik weet niet welk merk en type moederbord je hebt, maar er zijn bosjes moederborden die bij 2 (of de helft zo je wilt) bezette geheugenbanken wel de maximale snelheid halen en bij een hogere bezetting (3 of meer dus) één stapje terugvallen in snelheid.
Dit is meestal wel terug te vinden in de handleiding.

Hoi !

@Maestro: is ook mijn ervaring !

Maar de timings wat terugzetten kan dat vaak verhelpen.

Greetz,

Harry.

En even over de geheugen index. Ik weet niet welk merk en type moederbord je hebt, maar er zijn bosjes moederborden die bij 2 (of de helft zo je wilt) bezette geheugenbanken wel de maximale snelheid halen en bij een hogere bezetting (3 of meer dus) één stapje terugvallen in snelheid.
Dit is meestal wel terug te vinden in de handleiding.

Maar houdt dit ook in dat met twee banken (1024) bezet en een prestatie index van Vista van 4.6 het totaal sneller gaat dan met drie banken bezet (1536), prestatie index 2,4?? of valt het gemiddelde terug maar is de totale prestatie van 3 toch sneller dan van 2?? Dit meen ik toch te merken namelijk.

Hoi !

Ligy eraan op je MOBO dual-channel geheugen ondersteunt.

Zo ja, ts het logisch dat de prestatie met 2 identieke bankjes hoger is dan met 3 verschillende !

Dual-channel werkt steeds met 2 identieke bankjes, met 3 hef je dat voordeel op !

Greetz,

Harry.

Hoi !

Ligy eraan op je MOBO dual-channel geheugen ondersteunt.

Zo ja, ts het logisch dat de prestatie met 2 identieke bankjes hoger is dan met 3 verschillende !

Dual-channel werkt steeds met 2 identieke bankjes, met 3 hef je dat voordeel op !

Greetz,

Harry.

Is geen dualchannel, maar mogelijk (kan niet goed identificeren en heb even geen progje waarmee dit wel kan, etiketje niet helemaal duidelijk) verschilt de derde module van de twee overigen. Hij is volgens de geheugencheck van Vista wel in orde. Maar ik heb inmiddels een andere computer en heb er dus geen last mkeer van;)

Alle problemen verdwenen op mijn nieuwe computer, hoogstwaarschijnlijk hardware problemen waardoor de software ging trippen. Het was ook te bizar allemaal om Vista daar verantwoordelijk voor te kunnen stellen.

Alle problemen verdwenen op mijn nieuwe computer, hoogstwaarschijnlijk hardware problemen waardoor de software ging trippen. Het was ook te bizar allemaal om Vista daar verantwoordelijk voor te kunnen stellen.

Nou heb je zelf 6 flessen wijn verdient....proost, dat het je mag smaken ;)

Nou heb je zelf 6 flessen wijn verdient....proost, dat het je mag smaken ;)

Tja was me ook al opgevallen, maar bescheidenheid siert de mens heh. Kan wel een neutje gebruiken na al die opwinding.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan