• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

6 of 19% berekenen op basis van wat in cel is ingevoerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Scorpio33

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2007
Beste helpers,

Ik ben al een tijdje bezig om automatisch het btw percentage te laten berekenen. Echter krijg ik het niet voor elkaar. Als voorbeeld heb ik een bestandje bijgevoegd. Ik ben al wel aan het zoeken geweest maar kan het via google en de zoekfunctie in de site niet vinden.:oBekijk bijlage BTW berekenen.xlsx

In cel B25 t/m B33 kan via validatie iets worden ingevuld. Indien dit overeenkomt met wat er in M13, M14, M15 of M16 overeenkomt moet er in cel F38, 6 procent BTW berekend worden.
Staat er in cel B25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 of 33 iets wat overeenkomt met cel M17 t/m M44 dan moet er in cel F36, 19% BTW berekend worden.

Is dit het handigste via een VBA op te lossen of via een formule?

Beste Harry,

Bedankt voor de snelle reactie. Dit is exact wat ik zocht. :thumb:

Ik zal de toppic sluiten.

Btw

Hallo

Volgens mij moet je per product het BTW percentage of BTW code vermelden. Hierbij mijn idee. Ik zou ook het bedrag vermelden waarover 6% of 19% Btw wordt berekend.

Groet

Dirk

Bijlagen

Dag Dirk,

Het is volgens mij ook zo dat je op een factuur de BTW tarieven moet vermelden. Ik ga dit dan ook zeker bijvoegen.

Ook bedankt voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan