• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

6 rijen kleuren in voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

JoaoFrancisco

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2012
Met voorwaardelijke opmaak kan ik met volgende formule " REST(RIJ();2)=0" telkens één rij inkleuren.

Nu zou ik graag telkens 6 rijen willen inkleuren, hoe vul ik de formule aan? of dient en een heel andere geschreven?

Alvast bedankt,

Jan

Had je deze vraag gisteren niet op worksheet.nl gesteld? De site ligt eruit maar voor zover ik weet waren er een paar vragen over jouw voorbeeldje. Dus plaats even jouw voorbeeldje opnieuw hier en geef even duidelijk aan wat de bedoeling is. Nb gebruik je XL-2003 of lager? Zo niet plaats dan een .XLSX als voorbeeld.

Had idd. deze vraag gesteld op worksheet.nl maar heb het niet meer kunnen opvolgen wegens het stoppen van deze site.
Het voorbeeld is volgens mij heel simpel maar dat kan iemand anders waarschijnlijk beter beoordelen.

In het voorbeeld kan je zien hoe ik telkens één rij op twee inkleur met voorwaardelijke opmaak. Had nu graag geweten hoe ik telkens 6 aaneengesloten rijen kan inkleuren met voorwaardelijke opmaak.

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groeten,

Jan

Bijlagen

Test deze eens:
Code:
=IS.EVEN((RIJ()-1)/6)

Fantastisch, deze doet het helemaal. Had ik zelf niet kunnen bedenken.

Iedereen van harte bedankt om mee te werken en de oplossing te vinden. en dat alles in een super record tijd.

Vriendelijke groeten,

Jan

Ps nu dien ik de vraag nog op opgelost te zetten.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan