64 bit of 32 bit voor games

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanmie

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2007
Berichten
25
Hallo

Ik ben momenteel aan het kijken voor een nieuwe desktop PC, nu zit ik te kijken of ik een 64 bit of een 32 bit wil kopen. Ik heb namelijk rekensoftware/fotobewerking die erg blij is met meer dan 4 gig geheugen (dus 64 bit). Echter ik wil hem ook kopen om wat spelletjes te spelen (Assasins Creed / GTA IV). Dit zijn erg zware spelletjes, dus niet voor lichte desktops. Nu is mijn vraag of ik dit soort spellen en andere eigenlijk wel op een 64 bits PC zou kunnen spelen of kan ik dan enkel spellen kopen die een 64 bit versie hebben (en hoe zie ik dat)?

Hopelijk dat iemand mij kan verhelderen op dit vlak :p
 
32bit games draaien prima op een 64bit Windows. Ik heb zelf Vista Ultimate 64bit met 6GB aan geheugen. Draai games als COD 4 en 5, Assassin Creed prima hierop.
 
Je kan feitelijk niet meer zonder 64 bit windows in een game-pc. Immers heb je niets aan 4 gig geheugen. Zeker niet met oplossingen met 1 gig videokaarten...
 
Ik heb wat rond zitten kijken en vroeg mij af of het volgende systeem goed en snel is voor Photoshop 64 bit en Assasins Creed (e.d.)

* AMD 6000+, 3.0 Ghz 64-bit Dual Core
* Harde schijf: 1 TB, 3.5, Sata
* Videokaart: ATI HD 3850 512 MB GDDR3
* Moederbord: M2N68-AM
* 10/100 GIGABIT LAN
* High Definition Audio
* Geheugen: DDR2, 4 GB, 800 Mhz
* PCI-E slot
* DVD Dual-layer, zwart,
* Behuizing: X-Gear, zwart-grijs
* 6 x USB, waarvan 2 x front

Alvast bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan