64 bit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Borgulas

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2007
ik heb een windows xp voor 32bits geinstalleerd, maar tune up utilities zegt dat ik een 64 bit processor en beter een windows voor 64 bit kan gebruiken

hoe weet ik nou zeker of ik 64 bit processor heb?

mijn processor:
AMD Sempron LE-1100

Maar je hoeft niet persee naar 64Bits hoor....

Dat advies is een beetje algemeen. Al heb je 8 GB RAM in je PC dan wordt waarschijnlijk nog aangeraden om bij te plaatsen om je prestaties te verbeteren.

Dat advies is een beetje algemeen. Al heb je 8 GB RAM in je PC dan wordt waarschijnlijk nog aangeraden om bij te plaatsen om je prestaties te verbeteren.

maar dankzij die melding weet ik nu wel dat ik een 64 bit processor heb :D

waarom maken ze dan 64 bit processoren als het geen verschil maakt of je nou onder een 32 of 64 bit besturingssysteem draait? ik heb gelezen dat je meer geheugen kan plaatsen met 64 bit, maar moet je daarvoor ook 64 bit besturingssysteem hebben en is dat dan het enige voordeel? :confused:

waarom maken ze dan 64 bit processoren als het geen verschil maakt of je nou onder een 32 of 64 bit besturingssysteem draait?
Dát zei ik niet ;).

De 4GB grens overschrijden is één van de voordelen.
Als je echt wilt weten waar 64 bits allemaal handig voor is moet je maar even Googleen. Wikipedia en andere sites staan vol met info.

Is het enkel je cpu en je OS dat 64 bit moeten zijn?(mobo moet het dan natuurlijk ook ondersteunen die cpu)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan