64 bits veranderen naar 32 bits voor AutoCAD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Power_Boy

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2003
Hallo,

ik gebruik voor mijn opleiding regelmatig het tekenprogramma AutoCAD.
echter heb ik een nieuwe PC met windows vista erop (64 bits)

Heb al verschillende versies AutoCAD 2008 gehad, maar bij alle geeft hij een foutmelding, dat ik een 64 bits systeem gebruik en het een 32 bits programma is.

kan ik op de een of andere manier autocad laten denken dat hij op 32 bits loopt? net zoals dat je de compabiliteit verandert voor een bepaald programma, dat die denkt dat hij onder een oudere versie van windows draait.

of eventueel een andere oplossing?

Hoop dat jullie iets kunnen bedenken!!

Groetjes
Danny

64 BITS is een specifieke techniek. De software moet hiervoor gemaakt zijn. Dat is één van de redenen waarom 64 Bits nog niet zo lekker aanslaat bij het grote publiek.

Wikipedia zei:
Software availability

64-bit systems sometimes lack equivalents to software that is written for 32-bit architectures. The most severe problem is incompatible device drivers. Although most software can run in a 32-bit compatibility mode (also known as an emulation mode, e.g. Microsoft WoW64 Technology), it is usually impossible to run a driver (or similar software) in that mode since such a program usually runs in between the OS and the hardware, where direct emulation cannot be employed. Many open source software packages can simply be compiled from source to work in a 64-bit environment on operating systems such as Linux. All that would be needed in this case is a compiler (usually gcc) for the 64-bit machine. Currently the 64-bit versions for most device drivers are not available, so using a 64-bit operating system can become frustrating due to a lack of available drivers.

Because device drivers in operating systems with monolithic kernels, and in many operating systems with hybrid kernels, execute within the operating system kernel, it is possible to run the kernel as a 32-bit process while still supporting 64-bit user processes. This provides the memory and performance benefits of 64-bit for users without breaking binary compatibility with existing 32-bit device drivers, at the cost of some additional overhead within the kernel. This is the mechanism by which Mac OS X enables 64-bit processes while still supporting 32-bit device drivers.

AutoCad is nogal een specifiek programma en heeft wellicht daardoor moeite. Het is geen kwestie van een vinkje of iets dergelijks.

Al bij AutoCad geïnformeerd? Er bestaat namelijk een 64 BITS versie: http://www.autodesk.nl/adsk/servlet/index?siteID=431528&id=9226148

mja ik had wel gezien dat er een 64 bits versie was toenstraks...
maar da kost nogal veel geld, en ik denk, misschien is t goedkoper op te lossen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan