64 Bits Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zoetje

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2006
Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje over 64 bits. Ik heb een Q6600 met 4gb geheugen. Nu heb ik een 64bits Vista versie geinstalleerd. Maar ik krijg niet mijn volle geheugen te zien. Nu dacht ik zelf aan misschien een bios update. Maar ik laat mij graag door jullie adviseren wat het probleem kan zijn. Ik kan bij mijn scherminstelling ook niet kiezen voor 64bits maar weet niet of dat wel mogelijk zou moeten zijn.

Alvast bedankt voor iedereen die de moeite neemt mij te helpen met dit probleem.

2.75 gb krijg ik te zien. Wat lijkt op een 32bits aanduiding.
Tijdens het opstarten zegt mijn pc ook. "CPU Ucode niet gevonden" Ik weet niet of dit nog iets betekend

Laatst bewerkt:
Kijk eens bij het opstarten van je PC of deze dan wel 4 Gb laat zien. Of even in het BIOS kijken. Als daar 4 Gb staat dan herkend je PC dus alles en zou een Bios Update niet nodig zijn en zou een 64 Bits Vista dit ook herkenen. Als je een getal ziet staan 3582 dan heb je dus een 32 bits Vista geinstalleerd.

Weet je zeker dat je een 64 Bits versie hebt. Dit kun je controleren door 1x met de rechtermuisknop op Deze Computer te klikken en te kiezen voor de eigenschappen.
In het scherm wat dan verschijnt staat of 32 bits of 64 bits bij Type Computer

Ik kan bij mijn scherminstelling ook niet kiezen voor 64bits maar weet niet of dat wel mogelijk zou moeten zijn.

Dit heeft niets te maken met een 32 bits of 64 bits Vista. Je kunt meestal kiezen tussen 16, 24 of 32 bits.

screenshot001ae5.jpg

Dit is de inhoud van mijn pc.

heb je wel alle windows update's binnen gehaald ! ?
Zo een probleem had een vriend van me ook van 4 gb werd maar 2gb herkent , als hij online komt zal ik even vragen wat hij had gedaan.
Maar volgensmij was een update de oplossing (van windows)

Heb er 46 binnen gehaald net na de installatie. Zal hem voor de zekerheid nog een keer laten zoeken.

Ik heb net in mijn bios gekeken en die ziet maar 2816mb geheugen het ligt dus aan mijn bios. Ik ga een bios update uitvoeren en hopen dat het daarmee opgelost is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan