64 of 126 kbs

Status
Niet open voor verdere reacties.

blackkawa

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2002
Ik heb voor de buren de pc opnieuw geïnstalleerd, en kom het volgende probleem tegen. De verbindingssnelheid (isdn) is 64 kbs. We maken gebruik van een dynalink isdn kaart. Maar volgens mij moet je met isdn met één lijn toch een snellere verbinding hebben? Ik heb zelf een Homevox, en als ik op de icoon van verbinding klik, geeft ie aan dat er verbinding is met 115kbs terwijl ik ook zeker weten met één lijn verbinding heb.
Bij de dynalink heb ik wel de keuzemogelijkheid om vie alle lijnen te verbinden, maar hoeveel telefoontikken krijg ik dan?
De opties zijn:
-alle verbindingen
-line1 64kbs
-line2 64 kbs
Deze 3 mogelijkheden kan ik allemaal afzonderlijk in/uit schakelen..

De homevox geeft niet de snelheid van de ISDN verbinding aan, maar de snelheid tussen jouw pc en de homevox. Die gaat voor een RS-232 (serieël) poort en dat gaat met 115.200 bps.

De snelheid van een ISDN verbinding met 1 (B) kanaal is 64.000 bps. Twee kanalen samen (multilink of dualISDN genoemd) heeft een snelheid van 128.000 bps. Alleen kost dat 2x zoveel telefoontikken (en 2x starttarief) doordat je nu 2 verbindingen tegelijk hebt (het zou hetzelfde zijn als met 2 telefoons tegelijk gaan bellen).

Is het niet zo dat je met beide lijnen naar 1 nummer belt en daardoor toch maar 1x telefoontikken betaald? Zo niet dan zal m'n moeder niet zo vrolijk meer kijken volgende maand...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan