640GB erbij, kan dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcelvliet

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2010
Hoi,
Ik download nogal vaak dingen dus mijn HDD's zitten vol:o. Nu wil ik er een HDD aan toevoegen, dat is de WD6400AAKS.
Alleen wil ik weten, of deze schijf in mijn systeem kan, er is nog plek, en er zijn nog 3 sata aansluitingen vrij.
Maar de schijf is Sata-II, en ik denk dat op mijn (best oude) moederbord, geen Sata-II zit. Heeft iemand enig idee of dit dan werkt?
En nog iets: Ik heb weleens gelezen dat sommige moederborden maar een bepaald aantal GB's aan schijfruimte herkennen, weet iemand of dit écht waar is?

Mijn systeem:
AMD Athlon 64 X2 4600+
3GB RAM
Palit nVidia GTX260 Sonic Edition 896MB
2x 250GB
500W Nesteq voeding (A-merk volgens Helpmij:p )
Er is niks overgeclockt:P

Mvg

Ja, is Sata-II volledig compatible met Sata-1?
En dat verhaal met max aantal herkende GB's?

Okee,
Als de schijf aangeschaft is, zal ik laten weten of het naar behoren werkt.
Bedankt

Oja, nog even dit:
Ik dacht: Voordat ik een nieuwe HDD ga aanschaffen kijk ik eerst even wat er op mijn moederbord staat. En daar staat: 'Serial-ATA133'. Weet iemand of hier óók een SATA-II HDD op aangesloten kan worden?
Mvg

Tja, de woorden van Mrmusic hoef ik niet te herhalen, want het is reeds gemeld.

PS,
Welkom op Helpmij.nl:)

Crash,
Ik weet wat mrmusic zei, maar dat ging over sata-I, is dat dan hetzelfde als 'Serial-ATA133'?
Mvg

Hoi,
Ik heb de plannen gewijzigd, ik zag net een aanbieding op wehkamp.nl. Daar zag ik een externe HDD (van Toshiba) voor €55, en in de behuizing schijnt een WD7500AAKS te zitten. (Bron: Tweakers.net) Dit vind ik best goedkoop voor zo'n schijf, daarom was ik van plan mijn oude (Sata) HDD in de behuizing te zetten, en de WD7500AAKS in de computer.
Misschien is dit ook een mooie aanbieding voor één van jullie?, dat was de reden dat ik dit even mee deelde:p
Mvg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan