64bit loop vast probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ennodg

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2011
Beste mensen,

Ik heb zelf een desktop pc met windows 7 64bit
alleen na jaren lang het goed doen heb ik het volgende probleem.

Op willekeurige momenten verschijnt dit scherm en loop de heel computer vast. waarna ik hem alleen nog maar opnieuw kan opstarten.

Ik heb al een clean herinstallatie van windows geprobeerd maar dat was niet de oplossing.

375296IMAG0004.jpg

Kan iemand mij hierbij helpen ?
Vragen kan je mij gerust stellen

Ziet er uit alsof de videokaart te warm wordt.
Zijn alle fans stofvrij in de kast?

Tijd voor / om de boel eens flink stof vrij te maken, en her en der de boel ook eens voorzien van nieuwe koelpasta ...

Suc6! ;)

( PS: en keep youre fingers crossed, op dat je videokaart geen schade hebt opgelopen )

Ziet er uit alsof de videokaart te warm wordt.
Zijn alle fans stofvrij in de kast?

Beste wouter,

Heb even in mijn kast gekeken waar ik 2 jaar nog niet in ben geweest, en zag dat er wel wat stof op de fans zit. dit zal ik er van proberen af te halen. daarna opnieuw proberen of hij niet meer vast loopt. Ik hou je op de hoogte!

Alvast bedankt !

Hoi,
welkom op Helpmij
Pc stofvrij maken voor beginners.

trek de stekker v.d. pc uit het stopcontact (of aan de achterkant v.d. pc)
ontlaad de statische spanning door de pc-kast vast te houden (beste is een blank gedeelte) en b.v. een waterkraan aan te raken.
maak de pc open
leg hem op z'n kant
voorzichtig met een schoon kwastje het koelblok en de ventilator (vasthouden) v.d. processor schoonmaken
(dat is de ventilator die op het moederbord zit)
alle andere stof op het moederbord en onderdelen voorzichtig losvegen, zet de pc rechtop en verwijder met het kwastje de stof die evt. achterblijft van het moederbord en zuig met de stofzuiger (lage stand) het stof v.d. bodem op.
Evt. de ventilator v.d. voeding (aan de achterkant) schoonmaken en stof wegzuigen.
De onderzijde v.d. voorkant waar meestal de verse lucht aangezogen wordt, schoonmaken/uitzuigen (evt. frontpaneel verwijderen).
Succes.

Hoi,
welkom op Helpmij

Ik heb jouw stappenplan gevolgd en zo veel mogelijk stof proberen te verwijderen. alle fans stof vrij gemaakt etc.

na dat ik alles weer had aangesloten heb ik hem weer opgestart.
maar hij komt nog steeds op willekeurige momenten met het probleem dat het venster vast loopt...

ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan