64bits?

Status
Niet open voor verdere reacties.

joenuh

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2005
ten eerste weet ik niet of ik het in de juiste forum stel, maar weet niet waar die anders moet.
Maar me vraag is als volgt...
Ik wil een laptop kopen, en heb er op dit moment 2 op t oog!
acer aspire 1363 -->32bits
acer aspire 1522 -->64 bits
ik weet dat de 64 bits nog niet uit is(dat legde de verkoper mij uit) maar dat binnen bepaalde tijd dan tog die 64 bits uit komt. alleen wanneer is de vraag?! weet iemand wanneer deze uitkomt en ook of het zinvol is om nu al die 1522 te kopen zodat ie geupgraded kan worde tot 64 bit:)

Ik zou toch wel op de 64 bits versie wachten, de 64 bits versie presteert beter.

nonsens.
De 64bits-processor werkt pas beter als een 32bits-processor, als de programmatuur erop aangepast is.

Dat wil zeggen: een 64bits besturingssyteem + programma's.
Microsoft gaat binnenkort wel zijn 64bits versie van windows uitbrengen (de beta versie, testversie dus).

Pas dan zal je de voordelen gaan merken van een dergelijke processor.
Wel is het zo dat de amd 64 processor wel bij de betere hoort, qua basis prestaties.
De 64-bits extensie die het bezit heeft daar weinig mee te maken.

Geen nonsens.

Veel reviews die ik lees (PCM, C't, Tweakers, Tomshardware enz) geven aan dat de 64 bits processor zeer goed presteert, ook met een 32 bits versie van Windows. Wie ben ik om dergelijke reviews tegen te spreken, ook al ben ik geen AMD fan.

omdat je het niet goed heb gelezen.
De amd 64 is op 32bits toepassing ook een zeer goede processor, die goed de concurrentie aan kan gaan met de pentium 4 van intel.
Alleen zou de processor ook zonder zijn 64bits extensie deze strijd hebben kunnen voeren.
De amd64 is ook geschikt voor het 64bits tijdperk, daarmee loopt het ruim voor op intel, zeg maar een soort extraatje.

Dus is het wachten op de 64 bits versie toch een goed idee? Nog even en de 64 bits versie van Windows is er.. (nou ja, even).

Ja das wel waar.
Maar nu ik ff verder kijk: er zijn zat laptops met 64bits extensies.
Dus die nemen kan verstandig zijn.

Alleen moet je dan wel in de toekomst over willen stappen op de windows longhorn 64. (en dat is dus waar die verkoper het over had, ik had dit anders gelezen)

Welke processor zit in die andere machine en welke in die met de amd64-processor?
Er zijn namelijk zat vergelijkingssites.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan