6600 AGP kaart: letters te licht van kleur en dun

Status
Niet open voor verdere reacties.

erwin32

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2002
Ik heb net mijn 6600 AGP kaart geplaatst maar het valt me op dat de letters zo licht van kleur en zo dun in mijn browser in Windows in zijn geheel. Welke settings moet ik hebben van mijn videokaart om de letters weer wat donkerder te krijgen? Mijn kaart staat op 1024/768 pixels screen resolutie, color quality 32 bit, screen refreshrate 60. Hoe moet ik het aanpassen zodat de letters weer wat donkerder worden?

op zich staan die instellingen goed

heeft meer met de mogelijkheden van de kaart te maken
( oa : pipelines)

hoe meer daarvan des te mooier je beeldopbouw

Laatst bewerkt:
Maar hoe los ik mijn probleem op? Het is allemaal zo flets nu.

Hoe hoog moet ik deze zetten dan, want het blijft zo flets.

Voor dat eerste linkje heb je .NET nodig en dat heb ik niet, en dat wil ik ook niet.

Wat voor een scherm heb je eigenlijk? (merk/model)
Dat is nog wel het belangrijkste om te weten, en je moet niet zomaar de refresh verhogen bij een TFT, dat is totaal anders dan bij een CRT.

Ik heb een compaq V70. Hier een screenprint zoals het lettertype eruit ziet.

vaaglettertype.jpg

Ik wil het eigenlijk weer in de stijl zoals hij bij mijn oude kaart was, dus donkerder en iets vetter. Wel dezelfde grote. Maar hoe krijg ik dat voor elkaar?

Ah, dus toch een CRT. Een schermprint zegt absoluut niets, die wordt immers door mijn scherm weergegeven, en ik zie nog steeds niet wat jouw monitor er van bakt...

Is het niet zo dat je moet wennen aan de toegenomen scherpte en dat je oude scherm door de lagere resolutie wat vetter oogde? Het is algemeen zo dat de schermfonts steeds dunner en scherper worden naarmate je hogere resoluties draait.

Je refresh mag wel tot 75 Hz voor jouw resolutie, en je kan nog zelfs een stap hoger naar 1280 x 1024 bij max 60 Hz. Probeer dat ook eens.

Ja maar bij mijn vorige kaart 32 mb had ik dezelfde resolutie en daar was het wat vetter. En bij 1280 x 1024 bij max 60 Hz. wordt alles alleen nog maar kleiner. Verder aanpassen naar 75hz is iets beter maar het blijft allemaal erg dunnetjes.

Laatst bewerkt:
Voor dat eerste linkje heb je .NET nodig en dat heb ik niet, en dat wil ik ook niet.
Waarom niet als ik vragen mag?

Dat is nog wel het belangrijkste om te weten, en je moet niet zomaar de refresh verhogen bij een TFT, dat is totaal anders dan bij een CRT.
Kzou niet weten waarom... Zolang je maar de door Windows gespecificeerde waarden aanhoudt gaat er niets mis.

In het geval van een CRT gaat mijn tweede link in ieder geval niet op, die is voor TFT's.

Laatst bewerkt:
Omdat het *** software is, en veels te veel geheugen inneemt voor programma's die ik toch heel weinig gebruik die deze software nodig heeft...

Ik heb het al redelijk op orde, de letters. Het blijft erg dun maar met de image sharpnening werd het ook al ietsje donker.
Alleen toen ik mijn computer net opnieuw opstarten bleef hij hangen op een zwartscherm en een zandlopertje in beeld. Ik moest toen handmatig weer de computer rebooten maar dat mocht niet baten, hij liep weer vast. Toen in de veilige modus opgestart, daarna weer normaal opgestart en dat ging weer goed. Iets zit er niet goed volgens mij. Maar wat?

Laatst bewerkt:
Omdat het *** software is, en veels te veel geheugen inneemt voor programma's die ik toch heel weinig gebruik die deze software nodig heeft...
Wat bedoel je? .NET framework draait niet op de achtergrond mee en neemt dus geen geheugen in gebruik.

Ik heb het al redelijk op orde, de letters. Het blijft erg dun maar met de image sharpnening werd het ook al ietsje donker.
Al overwogen om bij de instellingen van je thema wijzigingen aan te brengen?

Ja, maar dan verander ik het dus, en wil het eigenlijk het liefst in de staat zoals het was voor de nieuwe kaart.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan