6600gt kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jorrit01

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2004
hallo allemaal!

heb mijn ventilators uit de computer gehaald en schoongemaakt.

na opstarten werd mijn computer toch wat warmer dan normaal.
cpu 36 = normaal: 28
moederbord 46 = normaal: 36

tijdens het spel battelfield kreeg ik 2 keer een zwart scherm.

hierna computer uitgezet en heb een ventilator van de kast omgedraaid.
nu was systeem weer op normale temp.
alleen krijg ik nu allerlei lijntjes en blokjes door het beeld. in veilig modus ziet het startscherm van windows er gewoon uit, maar bij normale modus krijg ik die lijntjes en blokjes weer in het beeld. als ik scroll wordt het erger.
heb de drivers opnieuw geïnstalleerd, maar maakt niets uit. ook als ik een spelletje opstart krijg ik bijna het hele scherm vol met allerlei blokjes en kleurtjes.

heb de videokaart eruit gehaald en zag dat het een na laatste connector puntje half ontbreekt. dit heb ik inmiddels via internet kunnen checken en dit puntje hoort te ontbreken.

wat is de oorzaak?????????

Laatst bewerkt:
allerlei lijntjes en blokjes door het beeld.

ik denk dus als dat je probleem is dan heb je zelf het antwoord al gegeven ;)

heb de videokaart eruit gehaald en zag dat het een na laatste connector puntje half ontbreekt.

maar het kan ook zo zijn dat als je hem weer opnieuwplaatst en je hem echt stevig erin duwt dat het misschien voorbij is :)

ja heb ik al geprobeerd maar heeft niet geholpen.

maar hoe kan dit dan gebeurt zijn, want zoals ik al had gezegd. Ik heb de videokaart nooit erin of eruit gehaald.

Jorrit01 schreef:

dit heb ik inmiddels via internet kunnen checken en dit puntje hoort te ontbreken.

ok dit is meer duidelijkheid :)

heb je de mogelijkheid om bij de instellingen van die videokaart vernieuwings frequentie op ALLE kanalen toe te passen ?

als die daarop staat ok .. heb je de resolutie niet te laag staan ? zo nee ok ;)

als je aan de kabel beweegt vlakbij de stekker van je monitor die in je pc moet zitten .. worden de kleuren dan vervormt of is er geen rare verandering ?
zo nee ok check de kabel verder door het zachtjes te buigen tot aan je monitor zelf
zodat we kunnen uitsluiten dat ie kabel geen breuk heeft ... als dit allemaal niet voldoet moeten we wachten tot iemand anders een oplossing heeft :(

EDIT: misschien andere videokaart enof monitor proberen kijken of het probleem dan is opgelost :)

Ik heb al 2 monitoren getest en op beide krijg ik hetzelfde. Als ik de drivers van mijn videokaart verwijder dan heb ik goed beeld. Dan kan het denk ik niet aan de monitor liggen, toch?

kan het kloppen dat een 6600 GT doormiddel van pieptonen aangeeft of hij kapot is?

voor zover ik weet geeft alleen de bios piepsignalen als er iets niet goed zit of kapot is ..
euh heb je ook tevens een andere videkaart geprobeerd ?

je zegt als je de drivers verwijderd en dan normaal laat starten dat hij het dan wel goed doet dan ligt het inderdaad niet aan de monitoren

maar aan de drivers van je videokaart denk ik
wat je zou kunnen doen is om een oudere versie erop te gooien en dan
kijken of het goed gaat
endan wachten tot er een nieuwe update uit komt

ik zal nog ff info kijken op internet of die videokaart piepjes geeft ja of de nee :) tenzij het iemand anders weet :)

EDIT : welke spel heb je het geprobeerd ?
medal of honor ?

Laatst bewerkt:
ik heb alle drivers van oud tot nieuw al geprobeerd, maar blijf dan strepen en blokjes houden.

voorheen kon ik alle spellen draaien en nu krijg ik bij windows al allemaal lijnen en balkjes. Ik ben zelf onderdhand er wel van overtuigd dat de kaart gewoon kapot is. Heb al contact gehad met de winkel en zal hem binnenkort een keer langsbrengen.
Is helaas ver van mijn huis, dus gaat pas over 2 weken gebeuren. tot die tijd moet ik me maar bezig houden zonder een videokaart.

in ieder geval bedankt voor je hulp, en als je nog een idee hebt zie ik het wel.

groeten,

jorrit

graag gedaan
alleen jammer dat het niet gelukt is
maar misschien is er idd nog hoop voor je bij de winkel

heb je tevens wel een andere videokaart die je voor
"nood" kunt gebruiken ? :)

want :

tot die tijd moet ik me maar bezig houden zonder een videokaart.

doet je pc het niet .. of je moet een videokaart op de
moederboard hebben :D de zo geheten 'onboard' videokaart die geheugen neemt/deelt van je ram geheugen

Ik heb een moederbord zonder agp slot.(alleen pci-expres)
ik heb helaas niet een reserve videokaart die een pci-e aansluiting heeft. de afgelopen dagen draait mijn pc ook al zonder de 6600 gt. Kan nog een beetje interetten en tekstverwerken. tijdens het scrollen moet je al geduld hebben.

de 16e gaat mijn kaart richting de winkel. Ik hoop hem rond de 28e weer te kunnen ophalen. wordt dus een zware maand, wat betreft het gamen. mijn vrouw vind het waarschijnlijk wat minder erg.

groeten, en ik laat het nog wel horen als ik de uitslag wat betreft mijn videokaart heb.

jorrit :cool:

afbeelding van lijnen door het scherm

Kunnen jullie de bijlage wel zien, want ik zelf krijg hem niet te zien? zo niet, wat doe ik dan verkeerd?

kaart is defect en valt gelukkig nog onder de garantie. krijg nu dus een nieuwe kaart. wat de oorzaak nou geweest is, is niet bekend.:) :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan