667 Mhz vs 800 Mhz

Status
Niet open voor verdere reacties.

Case Inter

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2009
Hallo allemaal,

Ik ben van plan mijn pc een beetje meer geheugen te geven. Er zit nu een DDR 2 reepje in van 2gb 667 Mhz.
Nu is het ook mogelijk volgens het boekje van het mobo, om er 800 Mhz geheugen in te stoppen. Ik speel wel games, zoals GTA 4, Black Ops. enz. Dus is het bijna noodzakelijk om 4 gb te hebben.

Nu was mijn vraag of ik verschil ga merken tussen 4gb aan 667 Mhz geheugen en 4gb aan 800 Mhz geheugen. Wat denken jullie?

bedankt!

PS: hier mijn systeem, mocht dit nodig zijn:

Mobo: Asus P5KPL-AM SE
PSU: Recom 450 watt
HD: Blue Caviar 500 GB
GPU: Asus EAH 5670
CPU: Intel Pentium Dual Core e6500
2gb ddr2 geheugen

Laatst bewerkt:
Je zult wel verschil merken... maar dit ligt niet aan die paar Mhz meer maar gewoon aan het geheugen dat je vergroot

houd er wel rekening mee dat een 32-bits besturings systeem van microsoft maximaal 3,2 GB werkgeheugen herkent, mocht je gebruik willen maken van de totale 4 GB geheugen dan ben je genoodzaakt een 64-bits besturingssysteem te installeren...

Nu was mijn vraag of ik verschil ga merken tussen 4gb aan 667 Mhz geheugen en 4gb aan 800 Mhz geheugen. Wat denken jullie?

Nee, hier merk je amper verschil tussen,
tussen bijvoorbeeld 667 Mhz en 2100 Mhz zul je wel wat merken,

mocht je nieuw werkgeheugen gaan kopen dan zou ik alsnog wel voor de 800 Mhz modules gaan aangezien deze net een tikkie krachtiger zijn...

Succes, :thumb:

weet ook dat je er niks aan hebt als je 667mhz naast 800mhz sticks zet
in dit geval is die van de 667mhz sticks het traagst en dus zullen je 800mhz automatiesch naar beneden geklocked worden
maar het vergoot wel je geheugen capaciteit

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan