6800LE overclocken

Status
Niet open voor verdere reacties.

CxCsteve

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2004
Kheb zo een beetje rondgesurfd en gelezen over hoe je deze kaart kan overclocken enzo....maar begrijp het allemaal dus niet echt.

Kheb wat met Rivatuner zitten knoeien, en volgens mij draaien mijn games nu wat sneller (weet niet cker).

Verder heb ik ook wat gelezen over pipeline enzo :confused: kan iemand me uitleggen wat dit is?

Kheb hier een plaatje van me Rivatuner.
tweak1.jpg

volgens mij is ie nu overclockd? (yeah i know, total noob here)

Laatst bewerkt:
een pipeline is een soort van aanvoer buis, hoe meer je er hebt des te sneller je gpu is, die kun je niet uitbreiden (behalve bij sommige chips maar deze niet)

Als je wilt weten hoeveel sneller je gfx card is geworden moet je eerst een keer fo drie 3dmark'05 draaien zonder dat de kaart OC'ed is, daarna klok je de kaart steeds hoger in kleine stappen. elke keer weer moet je 3dmark een aantal keer laten draaien, met de meetwaardes kun je zien wat je er mee opschiet. op een bepaald moment krijg je atricfacts. vertekeningen in het beeld, pixels die verkeerd gaan (ik weet het niet precies, heb zelf nooit zover geklokt) dan moet je snel mogelijk weer omlaag gaan want dan is je kaart aan het oververhitten.

Als je dan een snelheid hebt gevonden kun je het beste een duurtest doen, ofwel de computer 10 uur lang oid 3dmark laten draaien.

als hij aan het eind van die test nog geen artifacts heeft dan kun je hem relatief veilig op die snelheid laten staan.

Drie opmerkingen.:

1) dit gaat je je garantie kosten, ze kunnen zien aan een chip of deze te warm is geweest, en te warm wordt hij met OC'en.

2) als je je kaart braadt ben je hem kwijt, ga er niet van uit dat je een nieuwe krijg onder garantie, zie punt 1

3) mijn persoonlijke mening, je bent gek als je nu met die kaart gaat overclocken! ik wil best wel met je ruilen dat je een kaart hebt waar het best nodig is on te overclocken, keuze uit een geforce 2 mx 400 en een ati 9600 xt!

Voor de rest, veel plezier, je bent gewaarschuwt!

mvg

db

Hmm...moet maar eens me mentor vragen hoe je dit moet doen ofzo wanneer ie de tijd ervoor heeft.
In praktijk snap ik er vast meer van :p

Maar over dat plaatje (zie me eerste post) van Rivatuner, kan ik dat zo laten :S?

Gooi je core en memory clock maar omhoog. Kijk dan maar eens wat ie doet. Als je problemen krijgt steeds een stapje lager zetten.

Minimaal zou deze kaart makkelijk op 400 MHz en 1Ghz Memory clock kunnen draaien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan