6820S Downgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

mister 9

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2004
Hallo,

Ik heb een laptop, een HP compaq 6820S-. Deze draait op windows business. Allemaal leuk en wel, maar ik wil deze graag op XP hebben. Ik heb thuis een officiele XP-cdron (SP2). Ik wil ook graag mijn schijf formateren om helemaal schoon te beginnen. Kan ik gewoon de xp-cd erin doen, en opstarten vanaf de xp-cd, partities verwijderen, XP-installeren, klaar is kees? Zoals normaal dus. Of gaat het dan verkeerd.

Alvast super beankt.

Groet,

Sam

Dat kan inderdaad mits je zeker weet dat je over alle drivers voor XP beschikt.

Dat is niet altijd nodig hoor. Ik heb het tot nu nog nooit nodig gehad om eerst een driver voor sata te installeren.

Waar ligt het dan aan of je wel SATA-drivers moet installeren, of niet?

Stop de WIndows Xp cdrom er eens in. Start dan je laptop opnieuw op (met de cd erin) en start het setup van Windows XP. Als je de partities kunt beheren (aanmaken en verwijderen) dan heb je de drivers niet nodig. Geeft hij aan dat er geen hardeschijf wordt gevonden, dan heb je drivers nodig.

Ok, ik heb de xp-pro cd erin gedaan. Hij kon inderdaad geen HD’s vinden, dus ik heb de drivers nodig. Nog geen idee hoe dat moet zeker omdat ik geen floppydrive heb. Geen idee welke drivers ik nodig heb ook. Hoe kom ik daar achter?

Wel zat ik te denken. Je hebt van die externe floppydrive, aangesloten via USB. Kan ik die gebruiken om die drivers via de a: te laden?

Groet,
Sam

Vaak kun je in het bios de controller ook instellen op IDE, emulatie dan heb je de drivers niet nodig. Anders sata driver van de HP website downloaden, op floppy zetten en bij opstarten Windows installatie op F6 drukken als er gevraagd wordt om alternatieve driver te installeren.
En dat kan idd met een externe USB floppy. Óf je kunt een geslipstreamde CD maken, hier kun je genoeg over vinden op helpmij

En heeft het geen nadelen om je Sata schijf in te stellen als IDE?

Gaat allemaal prima met dat nLite. Alleen bij het selecteren van de drivers kan ik kiezen tussen nlite single driver of multiple driver folder. Welke moet ik hier kiezen?

Thanx.

Ook dat gaat lukken. Maar ik krijg nu in nLite een lange lijst met drivers. Hoe weet ik nou welke ik moet kiezen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan