7.1 geluidskaart werkt WEER niet! na windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

radicalgamer

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2010
Hallo,

Geschiedenis:

Ik had vista en daar heb ik dit probleem ook gehad (na VEEL rommelen opgelost)
Ik heb vandaag Windows 7 geinstaleerd
En nu heb ik geen 7.1, geen 5.1 maar 2.0:confused:

Probleem:

Ik heb een onboard geluidskaart (merk en type weet ik niet) en die heeft de poorten:
Groen
Oranje
Blauw
Zwart
Grijs
Roze

Ik heb een 5.1 speakerset en die staat op de juiste poorten (echt waar) maar ik krijg alleen geluid uit 2 bij elkaar horende speakers en alleen als ik die op groen zet...

Ik heb van Acer Drivers geinstaleerd, van 2 andere sites, realtek drivers en uren in geluidsbeheer gerommeld met als resultaat:

NIKS! Windows 7 werkt, beeld doet het maar het geluid beschrijf ik als:
Alle pc kabels doorknippen, pc in de fik en uit raam, naar winkel en nieuwe met 7 voorgeinstalleerde pc halen!
(Ik iriteer me behoorlijk, vergeef mij a.u.b. mijn geiriteerde indruk...)

EDIT:
ik heb nu lopen "spelen" met de kabels en heb nu de kabels in;
oranje, zwart en grijs
Windows 7 meldt nu dat er geen aangesloten aparaten zijn (nee hoor, het zijn er maar 5.1:evil:)

Ik heb van acer de drivers geinstalleerd, uitgevoerd, EN:
Error:evil::evil:
De acer drivers deden het niet, dan maar googlen en zo 5 drivers geinstaleerd die allemaal niks helpen...
heb nu weer de oude driver erop en nog steeds "geen aangesloten aparaten" en geen geluid.

Nogmaals, excuseer mij voor mijn iritatie, dit is nu al de tweede keer... heb dit dus ookal in vista gehad...

Gr. Radicalgamer

EDIT2:
Krijg nu, 2 uur na uitvoeren en error melding, een setup te zien.
Zal het uitvoeren en daarna resultaat hier posten.

Was een setup van driver whiz en moest daarvoor betalen.

Laatst bewerkt:
de instellingen laten zien dat de poorten er zijn en werken, device doctor installeerd niet:confused: omdat hij niet compatible is en ik heb nu al zeker 35 sites met 30 drivers afgewerkt en zit op google pagina 40 om te zoeken:evil:

(Het moet ergens op internet staan anders staat mijn pc straks buiten het raam op 3 hoog)

Ik heb hulp ingeschakeld van een oom die bij Dell werkt aan de hoofdserver omdat het niet alleen het geluid is maar ook:
Videokaart
Moederbord
{Usb
{lan
{on board video kaart

En internet doet raar, krijg bij youtube melding dat ik een of andere zooi moet downloaden,
heb dit nu al 12 keer gedaan in zowel internet explorer en firefox maar nog steeds melding.
Met internet explorer kan ik NIET OP HELPMIJ FORUM, ik heb dus firefox gedownload en dit word dus gedaan met firefox:evil:

En dus geluid ook nog eens.

Ik "begin" dat windows 7 instalatie gedoe erg zat te worden en als het mij, helpmij of mijn oom vanavond niet lukt ga ik morgen terug naar ofice center en dan gaan HUN maar windows 7 fatsoenlijk erop zetten en zorgen dat ik gewoon youtube op kan met beeld, geluid en geen gezeur van adobe.

Gr. Radicalgamer (echt mijn excuses voor mijn geiriteerde indruk, ik had me zo verheugd op windows 7. nu heb ik spijt dat ik dat hoopje microsoft ellende zowel gekocht en geistaleerd heb.)

als je naar computer, manage (beheren) klikt, dan naar device manager gaat.
Staan er dan gele uitroeptekens bij bijv geluid en andere dingen?

Als dat het geval is, zorg je dat je op internet aangesloten bent, en klik je op search for hardware changes. (zoeken naar gewijzigde apparaten)
Als hij dan niks vind dat zeg je dat hij ook op windows update moet zoeken.

Dan wordt denk ik zo'n beetje alles wel geïnstalleerd.

Nee, geen uitroeptekens, meldingen of andere dingen die niet horen...
De goede driver voor déze pc, voor win7 en ook voor de 64Bits versie heb ik gedownload en als driver ingesteld. Dit helpt niet veel, ik heb nu een groene poort die het doet (die deed het eerst ook al) en de grijze poort.
Nu nog: mic, bass/center, front, rear...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan