7.1 kaart Creative Xtreme Gamer en 5.1 headset?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Csi Nom

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2007
Beste Allemaal

Ik heb een vraag over mijn geluidskaart:

Specificaties computer:
Intel Core Duo E6850 3hz
Intel P965 BIOS for 965P-DS3 F10
Realtek HD Audio Output
Ati Radeon X1950 GT
2048 MB
Seagata ATA harde schijf

Ik ben een frequente gamer en ik wil graag een nieuwe geluidskaart aanschaffen. Ik zit persoonlijk te denken aan de Creative Xfi Xtreme Gamer.
http://www.alternate.nl/html/product/Geluid_-_-/Creative/X-Fi_Xtreme_Gamer/-1057918/?

Nu heb ik ook een headset aangeschaft, namelijk de Speedlink Medusa 5.1 Pro Gamer.
http://www.alternate.nl/html/product/Headsets_-_-/Speedlink/Medusa_5.1_ProGamer/-1050035/?

Nu is mijn vraag of deze geluidskaart in mijn computer kan en of ik de headset kan gebruiken met deze geluidskaart die 7.1 is en mijn headset die dus 5.1 is, zijn dit andere aansluitingen? Hebben jullie misschien nog andere ideeen? Ik hoor het graag.

Mvg

Ik heb even wat rondgesnuffeld en zoals ik het meen te begrijpen gaat die headset prima werken op die geluiskaart. Het enige dat je in de gaten moet houden is het aantal pci-e x1 sloten dat je nog vrij hebt.
Het moederbord is (denk ik) een Gigabyte? Als dat correct is en het 965P-DS3 F10 is het typenummer, dan heeft het moederbord één pci-e x16 aansluiting (voor de videokaart) en 3 pci-e x1 voetjes. (zwart). Ik vermoed dat 1 van die voetjes niet gebruikt kan worden door de omvang van de videokaart. Het hangt er dus vanaf óf jij uitbreidingskaarten in de resterende voetjes hebt zitten.

Zo ja, dan zal je uit moeten wijken naar een pci geluidskaart want het mobo biedt namelijk ook 3 normale pci voetjes (wit/beige).

Laatst bewerkt:
Hoi en bedankt voor je snelle reactie.

Ik zat te twijfelen of die headset ging werken, omdat de aansluitingen (de kleuren) heel anders zijn dan die van de geluidskaart.
Ik heb zover ik weet geen andere dingen in de PCI-e sloten. Ik heb wel een cardreader en 2DVD CD RW player/burner, maar die zitten hier toch niet op?

Mvg

Nee. Ik durf overigens niet voor 100% te garanderen dat de headset gaat werken op die kaart, maar ik het wat gegoogled en kom nergens het tegenovergestelde tegen. Een belletje naar de winkel waar je het gaat kopen moet denk ik definitief uitsluitsel geven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan