7.1 Koptelefoon?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yoerikadoeri

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2014
Hallo helpmij,

Ik heb laatst een desktop PC gekocht met behulp van deze site, maar nu wil ik een beetje proper geluid hebben hiervoor.
Dus wil ik een Gaming headset aanschaffen, maar na heel wat ondezoek ben ik er nog steeds niet uit, vandaar dat ik hier kwam zoeken voor eventuele verduidelijking.
Mijn desktop is voorzien van een 7.1 geluidskaart dus kan als het goed is alle koptelefoons aan.
Ik luister veel muziek, maar ik wil ook dat deze headset goed is voor games en films, en dus goede surround sound heeft.
Ook wil ik dat hij een microfoon heeft, maar die hoeft niet van al te goede kwaliteit te zijn aangezien ik deze niet geweldig veel gebruik.

Kent iemand een goede koptelefoon die aan al mijn eisen voldoet? mijn budget is 100-200 euro.

EDIT: ook heb ik gehoord dat 7.1 headsets het niet waard zijn omdat deze het geluid simuleren, maar de Razer Tiamat 7.1 is de enigste koptelefoon die echt 7.1 heeft, is deze het wel waard?

Alvast bedankt,

Yoeri

Laatst bewerkt:
Hallo helpmij,

Ik heb laatst een desktop PC gekocht met behulp van deze site, maar nu wil ik een beetje proper geluid hebben hiervoor.
Dus wil ik een Gaming headset aanschaffen, maar na heel wat ondezoek ben ik er nog steeds niet uit, vandaar dat ik hier kwam zoeken voor eventuele verduidelijking.
Mijn desktop is voorzien van een 7.1 geluidskaart dus kan als het goed is alle koptelefoons aan.
Ik luister veel muziek, maar ik wil ook dat deze headset goed is voor games en films, en dus goede surround sound heeft.
Ook wil ik dat hij een microfoon heeft, maar die hoeft niet van al te goede kwaliteit te zijn aangezien ik deze niet geweldig veel gebruik.

Kent iemand een goede koptelefoon die aan al mijn eisen voldoet? mijn budget is 100-200 euro.

EDIT: ook heb ik gehoord dat 7.1 headsets het niet waard zijn omdat deze het geluid simuleren, maar de Razer Tiamat 7.1 is de enigste koptelefoon die echt 7.1 heeft, is deze het wel waard?

Alvast bedankt,

Yoeri

Ik heb nu een logitech G430 gaming headset. Je hoort echt 7.1 geluid. Je kan alles met een programma netjes instellen!
Hier een filmpje als je die wil zien! Hij kost ong €80 euro maar dan heb je wel wat!
http://www.youtube.com/watch?v=cpUgarw2OsE

Bedankt voor je reactie!

Ik ben op het moment erg aan het twijfelen of ik voor een logitech G430, astro a40 of razer tiamat 7.1 ga.
Als iemand meer weet over deze koptelefoons hoor ik het graag!

Hoi,

Volgens mij is die van logitech 1 die simuleert en de razer niet en zelf heb ik deze en deze toen vergeleken met 1 die ook simuleerde maar verschil was goed te horen dit maar even gemeld hebbende zou ik eens bij media markt gaan luisteren naar het verschil;)

Hoi Modag,

Ik heb over de tiamat veel gelezen dat het geluid lang niet zo goed is als de prijs die je er voor betaald(behalve dan dat de surround wel erg goed is), en dat in games het vaak 'blikkerig' klinkt, wat vindt jij van de geluidskwaliteit? vindt jij de tiamat zijn geluidskwaliteit het geld waard? (het geld heb ik er zeker wel voor over als het geluid goed genoeg is).

En ja ik denk dat ik van t weekend even langs de mediamarkt zal gaan om te kijken of ik hem daar kan testen, alsnog zou ik graag jou mening horen!

Alvast bedankt!

Hoi,

Met de koptelefoon die ik heb is weliswaar maar 5.1 maar deze klinkt zeker niet blikkerig en verschil was groot met degene simuleert.
Is jammer dat mediamarkt niet de tiamat heeft maar je kan wel beluisteren de twee verschillen;)

Even dat ik het goed begrijp.
7.1 Hoofdtelefoon, hoeveel speakers per oor zijn dat? :shocked:

Laatst bewerkt:
Dat zijn 5 speakers per oor, maar nog geen idee welke ik ga halen, vandaag even een bezoekje aan de mediamarkt brengen denk ik x'P

Na nog wat onderzoek te hebben gedaan denk ik dat ik voor de Razer Tiamat 7.1 ga,
Bedankt voor alle hulp! :)

Ik heb de G430 en je hebt echt 7 speakers! Je moet wel eerst een programma downloaden van Logitech en dan werkt ie!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan