7 boxen, maar 3 met geluid :(

Status
Niet open voor verdere reacties.

KeesHeineken

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 mei 2003
Goededag allemaal.

Ik heb sinds 3 maanden een nieuwe computer en ben er zeer blij mee. Toen ik hem kocht leek het me ook de moeite waard om een dolby surround systeem te kopen. Ik kocht een creative 6.1.

Ik heb de volgende vraag;

Is het ook mogelijk om bij het gewoon afdraaien van muziek te zorgen dat alle boxen gebruikt worden?

Ik gebruik mijn computer namelijk ook als stereo, en het geluid alleen vanuit de computer hoek is niet echt prettig. Ik hoop dat dit met een of ander programmatje te doen is dus als iemand de link heeft.

Mvg

Kees

Heb je dan wel een geluidskaart die Dolby ondersteunt?

Geluid.

Je zegt dat het geluid slechts vanuit het pc hoekje komt.

Tevens zeg je dat er slechts uit 3 speakers geluid komt.

In Windows XP zelf kun je voor een 6.1 opstelling kiezen. (configuratiescherm/ geluiden en audio apparaten/ geavanceerd)

Je gebruikt de pc als audioset maar daarvoor moet je wel flink in speakers investeren.
Een Mp3 tje zal wel uit al je 7 speakers moeten kunnen komen maar je zal mbt. de kwaliteit van het geluid er geen voordeel mee behalen.

Het modale Creative of Logitech setje kan niet tippen aan de geluidskwaliteit van een modale stereoset.

De beleving van geluid is afhankelijk van persoonlijke smaak (de een is sneller tevreden dan de ander) maar je mag nog zo'n super pc hebben je kunt natuurkundige wetten niet aan je laars lappen. (dat doen de meeste pc speaker fabrikanten echter wel)

Zo moeten speakers qua afmetingen, materiaal, fase- liniering, bekabeling etc. aangepast zijn aan de omgeving.

Al steek je een ton in het audio gedeelte van je pc, hij zal nooit kunnen tippen aan een zorgvuldig uitgekozen audio configuratie die slechts de helft kost.

Denk niet dat je met een Creative setje een Quad, Harman Kardon, Mark Levingston (waarvan een simpele auto radio al 20.000 Euro kost) of Braun installatie kan evenaren.

Een pc is nooit een alternatief voor een audio installatie voor audiofielen.

Voor games en DVD is een 6.1 kaart leuk maar voor muziek heeft het geen voordelen.

Suc6

Bedankt voor de reactie's.

Ten eerste ben ik het er mee eens dat het geluid minder is als van een goede stereo maar ik ben er tevreden mee.

Ik heb al vaak zitten rondneuzen bij het configuratie scherm maar daar kom ik ook niet verder.

Ik ben in het menu sounds and audio devices properties en klik dan op audio en op advanced bij sound playback, daar kan ik inderdaad 5.1 aanklikken. Als ik een dvd afspeel gebruikt hij ook alle boxen. Waar het mij om gaat is dat ik een gewoon mp3'tje ook uit al mijn boxen wil horen.

Dus niet alleen uit de basbox en mn left and right front box. Als iemand hier een oplossing voor heeft. En euh ja mn kaart ondersteunt 5.1.

Mvg
Kees

Start-> Conifiguratie scherm-> Geluiden en audio apparaten-> Tabblad volume-> Luidspreker instellingen Geavanceerd-> Tabblad Luidsprekers

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan