stevensmakkie
Gebruiker
- Lid geworden
- 5 mei 2012
Hallo,
Ik heb een vraag over iets waar ik niet zo bar veel verstand van heb.
Ik heb een computer en ik wil graag een nieuwe videokaart en beter geheugen aanschaffen. Ik heb al wat moois gevonden, dat is het probleem niet. Alleen bij de computerwinkel waar ik het wil kopen zeggen ze dat ik een nieuwe voeding nodig heb. Ik heb nu een voeding van 730W en zij zeggen dat ik er 1 moet hebben van 750W. Dit lijkt mij een beetje overbodig en met mij wat vrienden die er wel iets van weten. Zijn er hier misschien mensen die er meer van af weten?
Mijn computer:
Moederbord: MSI 760-GM-P23
Processor: AMD FX-4100 met AM3r2 Socket - 3.6 Ghz QC - CPU TDP 95W
Geheugen: 4GB DDR3 Kingston 1333 Mhz (1 kaartje)
Hardeschijf: 500 GB 7200 RPM 3.5" SATA
Videokaart: AMD Radeon HD 6770
Voeding: Techsolo TP-730 (730W)
Overig:
2 monitors, +/- 4 USB aparaten, toetsenbord, 4 ventilators waarvan 3 met leds.
Vervangen:
Videokaart: Sapphire HD7870 OC 2048MB,PCI-E,DVI,HDMI,2xDP
Geheugen: DDR3 8GB PC 1600 CL11 GeIL PRISTINE retail
Door deze aanpassing moet ik volgens de computer winkel een 750W voeding hebben ipv de 730W voeding die ik nu heb.
Mijn vraag is: Moet/zal ik een nieuwe voeding aanschaffen? Maakt die 20W zoveel verschil? Of kan deze voeding die ik nu heb van 730W het prima aan? Of ligt het misschien aan de soort/merk/type voeding?
Als iemand het weet, graaaaag een reactie.
Dank jullie wel.
Ik heb een vraag over iets waar ik niet zo bar veel verstand van heb.
Ik heb een computer en ik wil graag een nieuwe videokaart en beter geheugen aanschaffen. Ik heb al wat moois gevonden, dat is het probleem niet. Alleen bij de computerwinkel waar ik het wil kopen zeggen ze dat ik een nieuwe voeding nodig heb. Ik heb nu een voeding van 730W en zij zeggen dat ik er 1 moet hebben van 750W. Dit lijkt mij een beetje overbodig en met mij wat vrienden die er wel iets van weten. Zijn er hier misschien mensen die er meer van af weten?
Mijn computer:
Moederbord: MSI 760-GM-P23
Processor: AMD FX-4100 met AM3r2 Socket - 3.6 Ghz QC - CPU TDP 95W
Geheugen: 4GB DDR3 Kingston 1333 Mhz (1 kaartje)
Hardeschijf: 500 GB 7200 RPM 3.5" SATA
Videokaart: AMD Radeon HD 6770
Voeding: Techsolo TP-730 (730W)
Overig:
2 monitors, +/- 4 USB aparaten, toetsenbord, 4 ventilators waarvan 3 met leds.
Vervangen:
Videokaart: Sapphire HD7870 OC 2048MB,PCI-E,DVI,HDMI,2xDP
Geheugen: DDR3 8GB PC 1600 CL11 GeIL PRISTINE retail
Door deze aanpassing moet ik volgens de computer winkel een 750W voeding hebben ipv de 730W voeding die ik nu heb.
Mijn vraag is: Moet/zal ik een nieuwe voeding aanschaffen? Maakt die 20W zoveel verschil? Of kan deze voeding die ik nu heb van 730W het prima aan? Of ligt het misschien aan de soort/merk/type voeding?
Als iemand het weet, graaaaag een reactie.
Dank jullie wel.