730W voeding houden? Of upgraden naar 750W?

Status
Niet open voor verdere reacties.

stevensmakkie

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2012
Hallo,

Ik heb een vraag over iets waar ik niet zo bar veel verstand van heb.

Ik heb een computer en ik wil graag een nieuwe videokaart en beter geheugen aanschaffen. Ik heb al wat moois gevonden, dat is het probleem niet. Alleen bij de computerwinkel waar ik het wil kopen zeggen ze dat ik een nieuwe voeding nodig heb. Ik heb nu een voeding van 730W en zij zeggen dat ik er 1 moet hebben van 750W. Dit lijkt mij een beetje overbodig en met mij wat vrienden die er wel iets van weten. Zijn er hier misschien mensen die er meer van af weten?

Mijn computer:

Moederbord: MSI 760-GM-P23
Processor: AMD FX-4100 met AM3r2 Socket - 3.6 Ghz QC - CPU TDP 95W
Geheugen: 4GB DDR3 Kingston 1333 Mhz (1 kaartje)
Hardeschijf: 500 GB 7200 RPM 3.5" SATA
Videokaart: AMD Radeon HD 6770
Voeding: Techsolo TP-730 (730W)

Overig:
2 monitors, +/- 4 USB aparaten, toetsenbord, 4 ventilators waarvan 3 met leds.

Vervangen:
Videokaart: Sapphire HD7870 OC 2048MB,PCI-E,DVI,HDMI,2xDP
Geheugen: DDR3 8GB PC 1600 CL11 GeIL PRISTINE retail

Door deze aanpassing moet ik volgens de computer winkel een 750W voeding hebben ipv de 730W voeding die ik nu heb.

Mijn vraag is: Moet/zal ik een nieuwe voeding aanschaffen? Maakt die 20W zoveel verschil? Of kan deze voeding die ik nu heb van 730W het prima aan? Of ligt het misschien aan de soort/merk/type voeding?

Als iemand het weet, graaaaag een reactie.

Dank jullie wel.

Hoi...

730 watt is voor jouw systeem (na upgrading) ruim voldoende. Een goede voeding van 500watt zou nog voldoende zijn daarvoor.
Alleen....een voeding van het merk Techsolo moet je echt niet in je systeem willen hebben. Dit zijn slechte voedingen.
En als er iets belangrijk is in je systeem is het een goede/stabiele voeding.
Vervangen is dus wel aanteraden maar 750watt is overbodig.

Zie hiet wat meer info over voedingen http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/389407-Informatie-Voedingen

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie!
Ik heb nog nooit zo'n lijstje gezien. Ik zie nu dat mijn voeding 'heel slecht' is. Ik heb geen idee wat 'heel slecht' inhoud, zou je mij dat misschien kunnen vertellen?
Ik heb nog nooit problemen gehad met deze voeding.
Wat zij mij aanboden was een '750 watt Combat Power 135mm fan PFC 20/40 Pin voeding'. Combat Power staat niet in de lijst. Weet jij misschien of dit een 'goede' voeding is?

Misschien heb jij nog andere suggesties?

Laatst bewerkt door een moderator:
Combatpower is ook een slecht merk, moet je ook niet hebben.

Er zijn genoeg A-merken waar je uit kan kiezen,zie ook de post van franwannet. Alles wat niet onder goede voedingen valt zijn feitelijk per definitie slechte merken ;)

Oke. Bedankt. Ik ga in ieder geval een nieuwe voeding nemen dat lijkt me duidelijk :p.
Suggesties voor een redelijke prijs zijn altijd welkom (rond de 60 euro max).

Laatst bewerkt door een moderator:
Dank je wel voor de suggesties ik ga er over denken.
Is het misschien een idee om een iets zwaardere voeding te nemen voor als ik in de toekomst wil uitbreiden? Of heb je dan over het algemeen aan een 500W ook nog voldoende. Denk bij uitbreiden aan een beter geheugen, processor en misschien een moederbord.

Daarvoor hoef je geen zwaardere voeding te nemen. Mobo en RAM vreten niet veel van je voeding. Cpu's en Gpu's worden over het algemeen alleen maar zuiniger.

Oke, goed om te weten. Dan zijn al mijn vragen beantwoord denk ik.
Hartelijk dank allebei voor het zo snel reageren. Vriendelijk en to the point, zoals het hoort.

Graag gedaan en succes ermee:thumb:

(indien hiermee je vraag is beantwoord kan je het topic op opgelost zetten door te klikken op "zet status opgelost" onder in je beginpost of in blauwe balk bovenaan de pagina)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan