750 W voeding goed?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dylan001

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2012
Beste.
Ik vraag me af of een 750W Voeding goed is!
Specs :
Processor : Intel core i5 3470 3.2 GHz
Moederbord : ASUS P8Z77-M
Ram geheugen : 8 gb 1.8 V
Videokaart : ik gebruik de onboard gpu.
+ 2 fans
SSD en een HDD..

Met vriendelijke groeten

Laatst bewerkt:
Een 750 watt voeding is voor genoemde hardware meer dan voldoende. Afhankelijk van de kwaliteit van de voeding zou tweederde al toereikend moeten zijn.

Laatst bewerkt:
als je alleen onboard gpu gebruikt dan is zelfs een 400watter al voldoende

welk merk voeding ga je aanschaffen?

let op bij voedingen geld de regel goed koop is duur koop
dus koop geen goedkope voedingen die kunnen je pc letterlijk omzeep helpen

goede voedingen worden vooral gemaakt door Seasonic, Corsair, Antec, Be quiet en XFX

Laatst bewerkt:
Bedankt allemaal voor je reactie!
@Above
De merk die ik ga aanschaffen is een XIGMATEK.

Ik zou een minder zware nemen als 750 Watt en let dan op de efficiëntie. Efficiënte voedingen presteren beter en zijn zuiniger met energie. Het heet dan 80+ 82+ of Energy Label. De meerprijs heb je zo terugverdiend. De Antec die ik heb is iets zwaarder en toch 10 Watt zuiniger met stroom dan mijn eerdere.

Ik zou om eerlijk te zijn als PSU geen Xigmatek adviseren. Ik adviseer normaal Seasonic als voeding. Er zijn natuurlijk meer goede merken maar Xigmatek valt daar niet onder. [/url]
Je maakt mij wel een beetje (veel) nieuwsgierig........... Waar baseer jij je mening op dat Xigmatek geen goede voedingen zou maken?
Ik durf door hetgeen ik op het w w w lees, juist te stellen dat Xigmatek onder de A-merken valt. Dat betekent dus eigenlijk dat wij qua mening over dit merk lijnrecht tegenover elkaar staan. Beschik jij over informatie waaruit zou blijken dat het merk geen goede voedingen produceert?

Laatst bewerkt:
Ik denk dat 750W best veel is voor jouw setup, zoals hier al vaker word gezegd. :o

400 tot 500W is al voldoende denk ik zomaar.
Heb zelf een 450W van beQuiet, wel de fan zelf vervangen door een stillere noctua 120mm. Maar voor de rest een prima ding.
Draai en intel celeron 3.00 gHz op, 8GB RAM, 5x HDD + 1x SSD, netwerkkaart erbij, en hij geeft ook nog voeding aan mn switch en decoder.

Best goed ding dus.

Laatst bewerkt:
Hartelijk bedankt iedereen!
Maar even een klein vraagje.
Ik zie op het internet dat er staat 'MAX. OUTPUT 360W , ALL OUTPUT IS EXTEND TO 750W'
Wat wil dat eigenlijk zeggen? :)

Max output onder welke volt rail?

je hebt namelijk de 3V de 5V en de 12V (sommige voedingen hebben meerdere 12V+ rails)

3V voor fans
5v is voor cdrom spelers en de HDD (voor de lees kop en andere elektronica in de hdd)
en 12v voor videokaart en processor (en de spin motor voor de HDD)

Laatst bewerkt:
van de 750 watts worden 360watts gereserveerd voor component die gebruik maken van de 3v rail en de 5v rail

(is wel erg veel volgens mij klopt dat niet :P)

Laatst bewerkt:
Erg bedankt voor je hulp! Ik zal eens kijken voor een andere voeding van 520W? xd

ook dat is behoorlijk veel
ga je ooit nog eens een game kaartje installeren dan is 520watts prima zo niet ga dan maar voor een 400 watter
denk aan zoiets klikerdeklik

Je maakt mij wel een beetje (veel) nieuwsgierig........... Waar baseer jij je mening op dat Xigmatek geen goede voedingen zou maken?
Ik durf door hetgeen ik op het w w w lees, juist te stellen dat Xigmatek onder de A-merken valt. Dat betekent dus eigenlijk dat wij qua mening over dit merk lijnrecht tegenover elkaar staan. Beschik jij over informatie waaruit zou blijken dat het merk geen goede voedingen produceert?

In verschillende Engelstalige reviews wordt de voltage regulation als inferieur neergezet. Daarnaast vind ik de prijs / kwaliteit verhouding slecht. Ik adviseer seasonic graag, vanwege de langdurige garantie.

Linkje(s) graag, ik ben namelijk verzot op achtergrond info. Dat soort info 'sterkt' ons allen in de kennis van hardware en dan met name hoe anderen daarover denken.
Ik doe een 'voorzetje':
Klik-1
klik-2

http://www.overclockersclub.com/reviews/xigmatek_nrppc402/7.htm
http://www.nikktech.com/main/articl...tauro-600w-power-supply-unit?showall=&start=6
http://www.tweaktown.com/reviews/3993/xigmatek_nrp_mc1002_1000_watt_power_supply_review/index6.html
http://hardocp.com/article/2011/02/07/xigmatek_nrpmc1002_1000w_power_supply_review/9#.Up0Loyc5N8k

Sommige reviewers geven nog wel een hoog cijfer. Maar altijd valt er wel iets aan te merken op de bouwkwaliteit, prijs/kwaliteitverhouding en nog wat andere zaken.

Vergelijk ook via deze site http://www.realhardtechx.com/index_archivos/Page541.htm

Kijk vooral eens naar de Seasonic G-force( budgetlijn 80-plus Gold). Worden zeer hoge scores behaald. Helaas heeft hij weinig Xigmatek reviews en vooral van discontinued products, maar kijk vooral naar de reviews van hardocp.

Laatst bewerkt:
Twee linkjes waren ook voldoende geweest, het kost nu best wel wat tijd om het e.e.a. door te lezen, maar goed, ik heb het allemaal gelezen. Na het lezen ervan kan ik niet tot de conclusie komen dat het bedrijf geen goede voedingen produceert. Op elk bedrijf vallen op meerdere apparaten dat zij produceert wel de nodige kanttekeningen te plaatsen, maar dat maakt nog niet dat zij daardoor het stempel 'slechte voedingen leverancier', verdient.
Dat het bedrijf zichzelf graag profileert als de bouwer van milieuvriendelijke PSU's en dat je daar vraagtekens bij kunt zetten is één, maar dat zij voedingen bouwt die je niet zou moeten kopen, nee, dat is een conclusie die je er niet uit trekt.
En dat laatste nu is hetgeen ik bestreed en blijf bestrijden m.b.t. jouw eerste posting, ic. jouw opmerking dat het bedrijf geen goede voedingen produceert, da's niet correct / ik kan daar geen bevestiging voor vinden op het w w w.

Laatst bewerkt:
Je hebt enigszins gelijk. Ik zou beter kunnen zeggen dat ik de prijs/kwaliteit verhouding niet in orde vind. Daarnaast ben ik van mening dat de PSU een van de belangrijkste onderdelen van een PC is en dat je daar het beste zou moeten willen. Zo'n ding kan bij goed gebruik vele jaren meegaan. Daarnaast krijg je op de Seasonics 5 jaar garantie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan