780 Speedtouch router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anuzman3000

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2007
Berichten
38
Hallo,

Ik had een xbox 360 gekocht, aan mn netwerk gezet, mijn pc vond het apparaat meteen in wmp11 om media mee te delen. Mijn xbox kon mijn pc ook zien, en ik kon films/muziek op mn tv afspelen.

Nou ben ik door kpn, door een fout aan hun kant, 2 dagen afgesloten geweest van internet. Had ze gebeld, eerst werd me verteld dat ik alleen de router hoefde te resetten, later kreeg ik te horen dat ik dus toch afgesloten was.

Nu heb ik mijn internet weer terug, maar ik krijg mn pc niet meer zo ver om mijn xbox te detecteren, en andersom ook niet. Heb al van alles geprobeerd, poorten geopend, windows firewall uitgezet, wmp gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd, tversity geprobeerd, etc.

Niks werkte, dus had ik maar een ethernet kabel gelegd van mijn xbox rechtstreeks naar mijn pc, dat werkte, maar dan zit ik zonder internet;p

Hierdoor denk ik dat het probleem bij de router ligt, maar ik heb geen idee wat ik nog kan proberen.

Is er een manier om te kijken bij mijn router, door welke poorten er connecties proberen door te komen? Of anders om de hele firewall van de router uit te zetten?

Alvast bedankt,

Timon
 
Kijk misschien ook eens op http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=462121&st=15&gopid=3394384&#entry3394384
(als internet connection sharing aanstaat kunnen er blijkbaar problemen optreden)

Heb je deze stappen doorlopen?:
1. In the Xbox Guide on your Xbox 360 console, open the Media section, and then select Video Library, Music Library, or Picture Library.
2. Select Computers to connect to the Windows XP-based computer.
3. You are prompted to install the Windows Media Connect software on the Windows XP-based computer. If you have not already done this, see the information in the "Download the connectivity software" section. If you have already installed the software, select Yes, Continue to continue with the connection.
4. Select the Windows XP-based computer that you want the Xbox 360 console to connect to, and then press A to complete the connection.
5. On the Windows XP-based computer, click Start, and then click Control Panel.
6. Click Windows Media Connect, or click Sound, Speech, and Audio Devices, and then click Windows Media Connect.
7. Click Devices, and then click to select the Xbox 360 console that you are trying to connect.
8. If the Xbox 360 console shows Denied in red, click Allow to authorize the Xbox 360 console.
http://support.microsoft.com/kb/909536

Is de Universal Plug and Play service gestart? Checken kan door start > run > services.msc Kijk of Universal plug and play device host gestart is.

Verder kan je firewall van de router uitzetten door te surfen naar het IP-adres ervan. Dit is meestal 192.168.0.1 of 192.168.1.1. Om jouw routeradres te kennen: start > run > cmd > ipconfig /all > kijken wat er bij standaard gateway staat. Je vult in de adresbalk van je browser (bv internet explorer) het adres http://192.168.0.1 in om ernaar te surfen. Kijk ook de UPNP instellingen na op de router zelf (aan!). Welk type router gebruik je?
 
Laatst bewerkt:
Heb de stappen weer doorlopen, nog steeds geen verbinding :( Alle benodigde services staan ook aan, heb het ook met internet connection sharing uit geprobeerd ;/

Ik heb een Speedtouch 780 (experia box;/), ben erachter hoe je de firewall open zet, maar moet blijkbaar "Superuser" rechten hebben om dit te doen, heb alleen het wachtwoord gekregen van "KPNuser".

Vandaag weer de helpdesk gebeld, ze kunnen met het wachtwoord voor superuser toegang niet geven.

Ik denk dat als het me lukt de firewall op mijn router uit te krijgen, dat de verbinding weer werkt. Dus heb een beetje rondgezocht, enige manier die ik kon vinden om superuser toegang te krijgen, was door user.ini file van de router te halen, en het aan te passen.

Dit lukte niet door de nieuwe firmware die erop zit :( Heb geprobeerd met resets/herstelsoftware, er een oude firmware versie op te zetten, maar krijg het bericht dat er geen speedtouch apparaten gevonden worden op mijn pc.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan