79 Processen lopen, is dat normaal?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Oumaima

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 jul 2008
Beste leden van 't forum,

Ik hoop dat ik hier goed zit. Ik ben een beetje een leek op het gebied van computers. Heb wel het eea in de praktijk geleerd, maar veelal is het nog allemaal onbekend voor mij. Dit is vervelend, omdat ik veel werkzaamheden te verrichten heb op mijn laptop.

Mijn vraag is:
Ik heb enorm veel processen lopen op mijn laptop. (79 op t moment, soms meer) Is dit normaal? Er is mij gezegd dat een stuk of 25-30 normaal is. Hoe kan ik dit oplossen? Soms ben ik al die processen na aan het gaan via Google en dan stuk voor stuk bekijken of ik ze kan verwijderen, maar ik blijf a/d gang. Ik heb McAfee SecurityCenter op mijn laptop zitten. Heb zojuist weer gescand en er is niets gevonden. Voer nu McAfee Quickclean uit. Dat doe ik altijd met de Shredder. Wat kan ik nu het beste doen?

Owja, op mijn laptop heb ik twee gebruikersaccounts, één van mij en één van mijn man. Mijn man z'n account is helemaal een zooitje! Hij krijgt telkens een waarschuwing dat er een virus is gevonden .. maar hij heeft naast McAfee één of andere ander anti-virusprogramma? Zal zo wel ff kijken anders .. En hij heeft nóg meer processen lopen.

Al met al, jullie begrijpen het, hoe kan ik nu het beste m'n hele PC opschonen? Ik zit eraan te denken om alles te resetten, maar dan moet ik ál m'n documenten en bestanden er af halen .. is opzicht nie zó'n probleem, maar wel een gedoe.

Ik hoop dat iemand me kan helpen. BVD!

Groetjes,

Oumaima

WELKOM OP HELPMIJ:D

79 vind ik inderdaad ook wel wat veel.
ik heb het idee dat er op de achtergrond inderdaad ook wat programma's opstarten die niet nodig zijn.
je zou eens in de msconfig kunnen kijken wat er zoal opstart
start-uitvoeren en type in:msconfig(tabblad opstarten)

verder zouden de processen ook "rotzooi" kunnen zijn.(ook bij die melding bij je man
wellicht is een scan met deze een eerste begin