79 Processen lopen, is dat normaal?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Oumaima

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 jul 2008
Beste leden van 't forum,

Ik hoop dat ik hier goed zit. Ik ben een beetje een leek op het gebied van computers. Heb wel het eea in de praktijk geleerd, maar veelal is het nog allemaal onbekend voor mij. Dit is vervelend, omdat ik veel werkzaamheden te verrichten heb op mijn laptop.

Mijn vraag is:
Ik heb enorm veel processen lopen op mijn laptop. (79 op t moment, soms meer) Is dit normaal? Er is mij gezegd dat een stuk of 25-30 normaal is. Hoe kan ik dit oplossen? Soms ben ik al die processen na aan het gaan via Google en dan stuk voor stuk bekijken of ik ze kan verwijderen, maar ik blijf a/d gang. Ik heb McAfee SecurityCenter op mijn laptop zitten. Heb zojuist weer gescand en er is niets gevonden. Voer nu McAfee Quickclean uit. Dat doe ik altijd met de Shredder. Wat kan ik nu het beste doen?

Owja, op mijn laptop heb ik twee gebruikersaccounts, één van mij en één van mijn man. Mijn man z'n account is helemaal een zooitje! Hij krijgt telkens een waarschuwing dat er een virus is gevonden .. maar hij heeft naast McAfee één of andere ander anti-virusprogramma? Zal zo wel ff kijken anders .. En hij heeft nóg meer processen lopen.

Al met al, jullie begrijpen het, hoe kan ik nu het beste m'n hele PC opschonen? Ik zit eraan te denken om alles te resetten, maar dan moet ik ál m'n documenten en bestanden er af halen .. is opzicht nie zó'n probleem, maar wel een gedoe.

Ik hoop dat iemand me kan helpen. BVD!

Groetjes,

Oumaima

WELKOM OP HELPMIJ:D

79 vind ik inderdaad ook wel wat veel.
ik heb het idee dat er op de achtergrond inderdaad ook wat programma's opstarten die niet nodig zijn.
je zou eens in de msconfig kunnen kijken wat er zoal opstart
start-uitvoeren en type in:msconfig(tabblad opstarten)

verder zouden de processen ook "rotzooi" kunnen zijn.(ook bij die melding bij je man
wellicht is een scan met deze een eerste begin
downloade-updaten en laten scannen(freeware)
http://www.superantispyware.com/?tag=GOOGLE-SUPERANTISPYWARE
liefst in veilige modus

2 virus programma's is trouwens niet wenselijk

als je dat gedaan hebt kunnen we even kijken wat er nog meer mogelijk is voordat je een algehele nieuwe instal doet.

Bedankt voor je reactie en verwelkoming Frankwannet!

Ik heb mijn account gisteren dus gescand en opgeruimd. Ben nu bezig op de account van mijn man. Heb zojuist gescand met McAfee Anti-Virusscan en er is niks gevonden. Terwijl ik hier continu een melding krijg van XP Antivirus 2008 (weet niet hoe die hier komt) dat er 86 bedreigingen zijn gevonden?! En als je dan klikt op verwijderen, moet je je eerst registreren. Ik heb een tijd geleden es geprobeerd om via het Configuratiescherm die XP Antivirus te verwijderen, maar krijg em niet weg? Wil er overigens even bij vermelden dat het niet geheel correct Engels is wat er staat in die meldingen en waarschuwingen. Heb het vermoeden dat dat zogenaamde Anitvirus-programma juist een virus is?

Maar goed, heb nu dat programma van jouw gedownload en ben nu bezig met die Spyware-scan .. gaat goed, hij is net 8 min bezig en er is al heel wat gevonden. Zal het zo ook aan mijn kant (mijn account) doen.

Even wat vraagjes betreft je reactie:
- Ik heb idd gekeken via Start-Uitvoeren-Msconfig-Opstarten en dan zie je dus al die processen die worden opgestart, maar hoe weet je nu welke je kunt uitschakelen? Zometeen schakel je eentje uit die juist nodig is om opgestart te worden?

- Wat bedoel je met "liefst in veilige modus"?

Ik hoor het graag van je, dank je wel.

Nou! Het duurde ff, maar uiteindelijk waren er meer dan 100 items gevonden ofzo, die heeft ie allemaal verwijderd. Na het opnieuw opstarten was die zogenaamde XP Antivirus 2008 ook ineens weg! Dus daar zijn we dan nu eindelijk mooi vanaf! Wel hebben we nog ontzettend veel processen lopen, dus ben alsnog benieuwd hoe ik daar vanaf kom ... Iig bedankt voor die SUPERAntispyware!

Groetjes,

Oumaima

Hoi,

Xp Antivirus is een nep virusscanner die juist voor meer troep zorgt. Op dit forum is er geen hijackthis sectie, dus je kunt het beste om alle troep op te ruimen hier je logje plaatsen. (Zie "lees dit eerst voordat u een hijackthis logje plaats" bij dat forum.

Als je logje schoon is verklaart en er nog steeds veel processen lopen kun je hier weer verder ;)

- Niels

hoi

je zou bij jezelf ook kunnen bedenken van:
bijv als ik me pc aanzet dan gaat ook msn aan.is dat dan nodig?
die vragen moet je eerst bij jezelf stellen.
wat merk je wat er opgestart wordt en is dat dan op dat moment nodig.
dat zou je dan in die lijst bijv kunnen verwijderen.

SAS is inderdaad een goede.
deze zou je ook nog wel eens kunnen proberen.
wat de 1 niet vind kan de ander wellicht....
http://www.idealsoftware.nl/MBAM/
wat je ook wel eens zou kunnen doen is cclaener over je schijf laten gaan
hier een uitleg met download
http://handleiding.helpmij.nl/index.php?action=detail&id=44.

een logje maken wat betreft die antivirus melding zoals voorgesteld is niet meer nodig?
daar was je dus vanaf.

Ik raad een logje aan omdat het zeer waarschijnlijk is dat er nog restjes/troep opzit die niet verwijderd is... Het gebeurd bij de meeste infecties maar zelden dat een scanner genoeg is om ALLES weg te krijgen.

- Niels

Hoi allemaal,

Ik had een berichtje ontvangen van het team om de status aan te passen indien mijn probleem is opgelost. Wel, ik heb het advies opgevolgd van Niels en heb een logje geplaatst bij dat Hijackthis-forum. Ik ben nu iav antwoord. Er stond al vermeld dat er enige tijd overheen kon gaan ivm vakantiedrukte. Dus ik wacht het rustig af. Zodra ik daar antwoord heb gekregen, zal ik het hier vermelden.

Met dank,

Oumaima

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan