7zip is geinstalleerd maar ik zie het nergens

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0664

Banned
Lid geworden
27 jul 2014
ik wil 7 zip installeren ik heb het al via synaptics en via ubuntu softwarecenter geinstalleerd en gedeinstalleerd bij beide maar ik geraak er echt niet aan uit.

Wat is men probleem:
ik wil een bestandje unzippen, maar ik krijg de foutmelding het laden van het archief is mislukt, ok denk ik er zijn nog andere manieren.
Dus ik installeer 7zip via ubuntu softwarecenter, maar wat stel ik vast ik zie het bij geinstalleerde software staan bij ubuntu software center maar ik kan het nergens openen. zelfs niet als ik het bestand rechtsklik en zeg openen met ander programma.
dus ik deinstalleer het weer en probeer bij synaptics maar daar lukt het me ook niet.

ik ben echt ten einde raad en ik krijg het niet aan de praat...
weet iemand hier een oplossing voor?

EDIT: ik heb xubuntu 14.04.2

Laatst bewerkt:
Als je een bestand wilt ontzippen in Linux, is het enige wat je hoeft te doen is dat bestand met je rechtermuis te klikken en dan te kiezen voor Hier uitpakken.
Dan gaat een progiie die standaard in Linux zit, dit bestand voor je uitpakken in de map waar die in staat.

Mag ik vragen wat je wilt uitpakken?

aanvulling: vlgs mij is 7zip een terminal proggie en dus vind je het niet terug in de lijst van programma's.

uitleg 7zip: https://www.ibm.com/developerworks/..._to_use_7zip_on_linux_command_line144?lang=en

Maar ngmaals, dit hoef je niet te installeren aangezien Ubuntu en Linux Mint (en overige) standaard een zipper aan boord hebben (dat heet archiefbeheer).

Laatst bewerkt:
Als je een bestand wilt ontzippen in Linux, is het enige wat je hoeft te doen is dat bestand met je rechtermuis te klikken en dan te kiezen voor Hier uitpakken.
Dan gaat een progiie die standaard in Linux zit, dit bestand voor je uitpakken in de map waar die in staat.

Mag ik vragen wat je wilt uitpakken?

wel als ik die stap doe die jij zegt dan geeft hij de foutmelding: het laden van het archief is mislukt.

wat ik wil openen is een zip bestand die in 2 delen is opgedeeld is met behulp van winrar. Ik denk dat daar het probleem zit maar ik ben dus niet zeker.
Want ik kan 7 zip niet eens openen om te testen, en 7 zip kan winrar bestanden openen.
en ik weet niet hoe ik winrar op linux krijg, de uitleg is onduidelijk op de site zelf.

Winrar is iets voor Windows, niet voor Linux.

Het probleem zal zitten in het feit dat de zip in 2 delen is.
Nu ga ik je vragen deze zip naar mij toe te sturen, zodat ik het kan testen, als je dat wilt.

7zip is zoals ik al schreef een terminal proggie, wat je dus niet kan openen. (naar mijn mening, ik werk er niet mee)
Daarom dus de handleiding/link in mijn eerdere bericht.

Archiefbeheer kan je wel starten en daarna iets openen via het menu. Probeer dat eens.

Nee ik kan het niet opsturen het is 2 + 1 gb groot en dat is teveel voor me.

Ahn ok wist ik niet dat het een terminal proggie is.

ik start archiefbeheer, maar die wil die zip niet openen, geeft dezelfde foutmelding.
Ben echt ten einde raad, ofwel moet ik dat unzippen op een windows computer?

Laatst bewerkt door een moderator:
for Linux 5.5.3 ??

We zitten al op 14.04 hoor!

Nee ik kan het niet opsturen het is 2 + 1 gb groot en dat is teveel voor me.

Ja wel, dat kan via Wetransfer. https://www.wetransfer.com/

Maar het uitpakken gaat denk ik niet, omdat het in 2 delen is. Maar ik wil het toch proberen voor je.
Wat is het precies?

Ben echt ten einde raad, ofwel moet ik dat unzippen op een windows computer?
Daarom wil het testen....dan kan ik het voor de volgende keer als iemand er mee komt, vertellen hoe het wel kan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja inderdaad! Beetje vreemd niet?

ik heb trouwens kernel 3.13.0-37-generic

Femke ik heb het niet opgelost gekregen heb nu ubuntu 14.04.2 geinstalleerd met vanilla lxde desktop. Voorlopig geen problemen meer maar zal het dit weekend nog eens proberen dan laat ik het je weten ook van die bestanden ofwel stuur ik ze vrijdag op.

Groetjes Timothy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan