SPY
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 25 sep 2004

en alles werkt perfect. op de hitte na, die 8 core geeft zoveel hitte af dat ik case fans moet
inbouwen. heb vandaag 3 stuks gekocht, 3 SickleFlow 120 (12 cen.) fans.
nu mijn vraag, hoe moet ik deze inbouwen in de kast, 2 die lucht aanzuigen en 1 die naar buiten
blaast, of 2 die naar buiten blazen en 1 die lucht aanzuigt de kast in?
de fans hebben een eigen klein stekkertje (smal plastic wit blokje met 3 gaatjes daarin) die ik
dus op die 3 pennen puntjes moet steken op mijn moederbord. maar nu zie ik slechts 2 lege
3 punts punten, er is wel een derde, maar die wordt in beslag genomen door de heatsink van
mijn CPU. dus dit is ook een vraagje, maar hoofdvraag is dus hoe de fans te plaatsen?
alvast bedankt!
Edit;
wat is trouwens een redelijke CPU temperatuur, (wanneer ik m zwaar belast met de games van nu)?
want ergens las ik dat temps van de CPU bij zware belasting rond de 75C kunnen liggen normaal,
maar dat lijkt mij wat erg hoog, of is dit ok? wil nml mijn nieuwe pc niet gelijk opblazen.
(ik gebruik de bijgeleverde heatsink die met de CPU kwam, ookal stond in de bijsluiter bij deze
8 core dat men t beste een nieuwe heatsink kon plaatsen, is toch absurd, koop ik een CPU MET
heatsink, en dan zeggen ze zelf dat die heatsink niet goed is en men een nieuwe moet plaatsen!

leon
pc gegevens;Systeemkast ; Sharkoon T9 Economy
Processor ; 8 cores, 3.1 Ghz per core
Geheugen ;8 DDR3 MB
Harddisk(s) ; 295 Gb
Videokaart; Asus 1 GB DS EN GTX560 Ti DC 2DIR
Monitor; Flatron Wide 22" LG
Speakers ; Creative 5 weg speakers
Geluidskaart ; Sounbblaster2
Besturingssysteem ; Windows 7 64 bits
Voeding ; 750 W
Laatst bewerkt: