8 dualpipes of 16 dualpipes??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tarabass

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 jul 2004
Hallo mensen,

Wil een nieuwe videokaart aanschaffen, maar word natuurlijk weer fijn in de war gebracht door alle termen!Nu zit ik te w8en op een 800xt, alleen vraag ik me af wat ik nu het beste kan doen. Er zijn namelijk twee versies waar ik tussen zit te twijfelen. De 800xt pro of de 800xt platinum!Die laatste beschikt (wat eigenlijk het enigste verschil is) over 16 dual-pipes, de eerste over 8!Wat is dual-pipes en welke kan ik dan dus het beste kiezen??

Groeten peter

Bijlagen

• 800xt.jpg
    800xt.jpg
    26 KB · Weergaven: 32
De ATI X800XT is op dit moment de snelste grafische kaart.....
Dat is de beste koop.....

De "pipelines" waar jij het over hebt is voor de snelheid van de kaart hoe meer hoe beter......

De Pro is een net wat minder snelle kaart dan de XT.

Dat is allemaal wel leuk maar wat voor een systeem heb je?

En het is de x800 XT en Pro, dus niet de 800xt

Van snel naar traag(en dat is echt niet zooo traag hoor:cool: ):

X800 XT Platinum
X800 Pro
X800 SE(niet los te koop.

Let wel:

Guru3d conludeert aan de hand van de resultaten dat de Radeon-kaarten wat hongeriger zijn naar cpu-power; des te sneller de processor, des te beter komt de X800 XT uit de verf, met name op de hogere resoluties. Op de wat minder supersnelle processors komt de GeForce 6800 Ultra beter uit de bus. Het is dus zaak bij de aanschaf van een (high-end) gamesysteem gpu en cpu goed op elkaar af stemmen. De reviewer adviseert voor systemen met processors tot 3GHz/3000+ op dit moment de Radeon X800 Pro of GeForce 6800 GT aan. Voor met snellere processors uitgeruste systemen van wie het beste van het beste wil zonder zijn/haar banksaldo te hoeven raadplegen, kan de GeForce 6800 Ultra of Radeon X800 XT soelaas bieden.

Bron

Houd ook rekening met een voeding die krachtig genoeg is! 300 WATT is eigenlijk al te weinig voor een V-kaart van tegenwoordig.

Ik ga een nieuwe comp aanschaffen (AMDxp 3400+), en weet dat ik dan op de snelheid van mn moederbord moet letten (qua pipelines). Maar als inderdaad het verschil m zit in dat kleine beetje snelheid, dan ga ik toch voor de 800 Pro (scheelt 100 euro zeg maar), en dat snelle moederbord zal ook wel weer duurder zijn!! Goed, weet dat ik op de voeding moet letten, maar dat is geen enkel probleem. Dat het zoiezo niet de G-Force word is omdat ik dan moet voeden met min.450 watt voor beide connectoren, terwijl 350 watt voor de ati genoeg is.

Bedankt en groetjes peter

Geplaatst door Tarabass
Ik ga een nieuwe comp aanschaffen (AMDxp 3400+), en weet dat ik dan op de snelheid van mn moederbord moet letten (qua pipelines). Maar als inderdaad het verschil m zit in dat kleine beetje snelheid, dan ga ik toch voor de 800 Pro (scheelt 100 euro zeg maar), en dat snelle moederbord zal ook wel weer duurder zijn!! Goed, weet dat ik op de voeding moet letten, maar dat is geen enkel probleem. Dat het zoiezo niet de G-Force word is omdat ik dan moet voeden met min.450 watt voor beide connectoren, terwijl 350 watt voor de ati genoeg is.

Bedankt en groetjes peter

Dat die Geforce zoveel voeding-power nodig heeft, werd in den beginne gezegd ja. Inmiddels is al een tijd bekend dat dit dus niet het geval is.

Maar muurhond,als jij in mijn schoenen stond(die wel stinken hoor), wat zou jij doen pro of platinum?

mzzl peter

Geplaatst door Tarabass
Maar muurhond,als jij in mijn schoenen stond(die wel stinken hoor), wat zou jij doen pro of platinum?

mzzl peter

Ik zou de 800XT Platinum nemen. Is zo'n beetje de snelste kaart tot nu toe.

Oke,dat word m dan dus!Pff wel een rib uit mn lijf maarja,we willen natuurlijk wel halflife 2 kunnen spelen:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan